The Pond Library

Vraag en Antwoord

mijn vijver

Lid
Topic starter

ik heb een aquamaxx van 12.000 en bitron 36 c, biotec 18 met zelfreinigende screentex, en in totaal 100 vissen van shubunkin tot kleine koi's red comet tot butterfly's ze zijn ongeveer tussen 13 en 15 cm.
mijn vijver is 2 op 5 meter en 80 diep in het midden is hij ongeveer van diepte 100 cm:confused: is dit eigenlijk wel goed genoeg voor mijn vissen.

tot nu toe geen last van soepwater, algen en reigers.
alleen omwaaiende vijverplanten

Lid

Lijkt mij toch wel een grote visbezetting
Ik heb zelf een vijver van 5x3 en 1,5 meter diep.........22 koi en 1 steur en dat vind ik ook al vrij veel.

groetjes bert

Lid

whooo 100 is wel veel hoor kunnen die hun nog wel draaien waarschijnlijk zal je niet veel last hebben van u water maar hou oud is de vijver al en je zal wel proper water hebben door da uv van 36watt maar er is toch teveel vis op om goed te zijn als ze nog gaan groeien gaat ge last krijgen

josl
Lid

hallo,

veel te veel visbezetting,die koi worden groot.
in je vijver kan je max 10 koi houden,zonder andere vissen.
ik zou een strenge selectie maken onder de vissen, of je vijver serieus groter maken.
het klinkt hard,maar voor de gezondheid van je vissen is het noodzakelijk.

groetjes

Lid

en je vissen zullen niet groeien ,maar alleen maar vet worden met zo`n bezetting..

Lid

hee malinees, Je hebt een veel te grote bezetting!! 100 is echt veel te veel voor die afmetingen.. Mijn vijver is 4,5m x 4,5m x 1,80m diep! met 26 Koi (tussen 80cm en 25cm), en 1 steur (1,20cm, die in het voorjaar gezelschap krijgt van een albino steur!)
1,80 is de beste en veiligste afmeting voor je vijver in verband met vorst.. met een diepte van 100 vriest waarschijnlijk heel de vijver dicht.. en hoe zit het met de filtering.. zoveel vissen op elkaar zorgt voor problemen!

Lid

Ik ben het wel met je eens over die overbezetting

hoezo vriest een vijver van diepte 100 waarschijnlijk dicht?

Die van mij is ook niet al te diep en ik gebruik geen verwarming of wat dan ook maar is al in die 4 jaar niet dicht gevroren.

Lid

Nou hij zal niet helemaal dichtvriezen, maar omdat een meter gewoon echt heel ondiep is heb je de kans dat de koi het zal begeven van de kou.. en de vissen hebben dan natuurlijk ook niet zoveel ruimte meer om te zwemmen.. alleen op de bodem..

Lid

hoeveel vis mag je eigenlijk in een vijver van 4000L /2,5 M breed/ 4M lang /80 cm diep hebben?
ik heb zowat vannalles:shubunkin,komeetstaart,sarassa,goudvoorn en 1 zonnebaars,2kikkers,

stel dat ik er teveel heb,waar in godsnaam 😮 blijf je met al die vissen?
groetjes

Lid

heb al 15 jaar een vijver van 1m diep, en hij is nog nooit meer dan een 12 tot 13 cm dikte gevrozen

Lid

plons de kikker wrote: hoeveel vis mag je eigenlijk in een vijver van 4000L /2,5 M breed/ 4M lang /80 cm diep hebben?

Is uw vijver dan half vol met water? 2.5mx4mx0.8m=8m3=8000L
Ideaal is 1 koi per 1000L

Lid

ik heb 40 vissen op 25,000 liter water en dat gaat prima hoor geen probleem

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.