The Pond Library

Vraag en Antwoord

Notifications
Clear all

algen

6 Posts
5 Users
0 Likes
6,836 Views
koivis
(@koivis)
New Member
Topic starter  

in het verlede heb ik last van draad alg gehad heb toen algen poeder gebruikt.
de algen zijn afgestorfen maar nu zit er een harde wite laag op me voili wie kan mij zeggen hoe ik die er het makelijkste er af krijg.
wat kan ik hier aan doen.
gr rob uit breda :mad::mad:

Tr!bal
(@tr!bal)
Eminent Member

1: met een Wc borstel
2: koop voortaan dat nieuwe product. weet zo even niet hoe het heet, maar is een kuur.
iets van algweg en vijverstabiel. WERKT PERFECT! ik had aan de randen algen van 20 cm lang. na 4 weken alles weg. wel wat algen natuurlijk maar dat is goed

ReplyQuote
janssen W
(@janssen-w)
New Member

Heeft iemand ervaring met Eco Boost van Kusuri?
Wat zijn jou ervaringen.

Momenteel last van draadalg. Hoogzakelijk op de bodem. Net als of er een grasmat ligt.
Iemand heeft mij Eco Boost geadviseerd.

vijver: 18000ltr
Oase filterinstallatie met 16000ltr pomp 110W UV lamp.
bezetting': 6koi,s +/- 40cm en 4 koi's +/- 60cm en 3 zeelt +/- 40cm

ReplyQuote
Gis
 Gis
(@gis)
Trusted Member

als je er verder geen kast van hebt laat je het zo draad algen halen ook nitaat uit je water hou het enkel in de gaten dat het niet te veel wordt regelmatig water ververssen kan al wonderen doen zonder al die spullen helpen toch maar tijdelijk 🙂 Grtz Gis

ReplyQuote
Hokie
(@hokie)
Honorable Member

Als je draadalgen hebt, wil het ook zeggen, dat je vijver biologisch gezien in orde is, alleen wil je als visliefhebber je vissen ook zien. Heb zelf vijver van 20 kuub met 16 koi van 40/50cm. Algen gehad, maar heb Alg stop gekocht. Dit is op natuurlijke basis, fruitzuren, en niet schadelijk voor je vissen. Tevens kun je de UV lamp gewoon aan laten. Meestal moet deze uit bij een behandeling tegen draadalgen. Na 1 week kon ik het effect in mijn voorfilter zien. Algen sterven af, het skelet wordt afgebroken, en afgevoerd door pomp/bodemdrain. Na 2 weken was vijver kraakhelder, en gebruik het nu 1 x per maand voor het bijhouden. Ideaal spul. Het zit in emmers van 2 kilo. Het kost 40 euro, maar ik kan er een zomer mee doen. En dan met vijver van 20 kuub.

grt
Hokie

ReplyQuote
Hokie
(@hokie)
Honorable Member

Hoi,

Voor W Janssen; Eco boost van Kusuri werkt goed, is alleen qua prijs duurder dan andere middelen.

Hokie

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.