PDA

View Full Version : Vissen worden opgejaagd ???

FredW
02-04-2002, 13:56
Hoi Allemaal,

Het leek wel oorlog in de vijver vanochtend. 2 Shubunkin's werden door de andere vissen opgejaagd tot ze doodmoe waren.

Ik heb ze, zo goed als, met de hand kunnen pakken (... wees gerust, ik heb het schepnet gebruikt...).

Een aantal uurtjes heb ik ze apart gezet in een bak. Daarna weer terug gedaan en, verdraaid, het ritueel begon van voor af aan...

Heeft iemand een idee waarom if wat voor verschijnsel dit is ?

Groet,

Fred

Spike
02-04-2002, 14:39
Hallo Fred,
Mijn vraag is: zijn de 2 shubunkin's nieuw of zaten ze al langer in de vijver? Als ze nieuw zijn kan het zijn dat de andere vissen hen zien als indringers en dan worden ze inderdaad achterna gezeten tot de nieuwe vissen niet meer kunnen maar wij hebben dit vorig jaar ook gehad en uiteindelijk hebben we ze gewoon laten zitten en na een paar dagen was alles terug normaal.

MVG.

FredW
03-04-2002, 06:40
Hi Spike,

Nee, de opgejaagde vissen zijn niet nieuw. Integendeel zelfs, zijn het de grootste en de oudste in de vijver.

Mvg,

Fred

mark
03-04-2002, 08:16
hallo,

wij hebben ook van die shubunkins in de vijver.
Die zitten nu ook constant achter elkaar aan.
Ook zijn er twee dikker dan normaal. Dit hebben wij vorig jaar ook gehad. Toen dacht ik dat ze ziek waren, maar het bleek dat ze kuit aan het schieten waren.

Misschien is dit bij jou ook het geval??

Groeten,
Mark

FredW
03-04-2002, 10:14
Hoi Mark,

Het klopt dat de opgejaagde Shubunkins dikker zijn dan de overige. Wellicht heb je gelijk.

Ik hou jullie op de hoogte...

Groet,

Fred

Webmaster
03-04-2002, 18:40
Tja, de lente is in het land. De natuur doet zijn werk en de mannetjes proberen de vrouwtjes in te palmen om het geslacht voort te zetten, enfin de bloemetjes en de bijtjes dus.

Ik heb twee koi en die niks liever doen dan elkaar zoenen. Ze hebben nu al een verhouding van twee jaar.:):) Ik hoop daar eens een mooie foto van te kunnen maken.

FredW
04-04-2002, 06:28
Bedankt WebM.,

Ik had al zo'n vermoeden, maar wilde het toch ook van anderen horen.

Ik zal snel eens een foto posten.

Groet,

Fred