PDA

View Full Version : Vijvermanden vertikale vijver ?

PdB
05-07-2001, 11:45
Ik heb volgende specifieke probleem : ik heb een rechthoekige vijver met vertikale wanden (1 meter diep). Daar kan ik moeilijk planten in planten. Ik zou daarom een aantal 'platformen' op verschillende hoogte willen aanbrengen. Hoe ga ik daarvoor te werk ? Ik wil geen metselwerk, maar wel verplaatsbare platformen.

Wie kan mij info/ideeen bezorgen om op eenvoudige manier verplaatsbare platformen voor mijn plantenmanden te maken.
Dank bij voorbaat.

Unregistered
10-07-2001, 13:10
Is het een voorgevormde polyester vijver?
Zo ja: jaarvoor zijn haken in de handel. Het zijn S-vormige polyester plantenbakhouders. Je kunt de haak in lengte verstellen, zodat de plantenbak op verschillende diepte in het water geplaatst kan worden.

Heb je een vijver met foliewand, dan kan je manden kopen en die met gevlochten nylondraad onderwater laten hangen. Je bevestigd het draad buiten de vijver met een tentharing of geitenpen. De haring en draad kan je camoufleren met kiemhout of plantjes.

hemmel mol

PdB
10-07-2001, 21:33
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb (helaas:( ) vergeten vermelden dat haken of ander bevestigingsmateriaal niet kan omdat de rand van de vijver een tablet in blauwe hardsteen is...
Het is dus noodzakelijk om een soort 'stelling' -IN- de vijver te bouwen.
Tenzij iemand andere suggesties heeft, natuurlijk ;)

En ja, het is een polyester vijver.

Sauwen Frans
11-07-2001, 00:17
De kisten waar de groentenboer sla in aankoopt zijn ideaal zijn 60cm lang 40 cm breed en in bij mijn weten in 3 verschillende hoogtes ze zijn voorzien van randen zodat ze stapelbaar zijn en als voordeel je kunt er direkt in planten dus geen korfjes kopen. de waarbor van een kist is meen ik 150 fr.
Groetjes Frans.

PdB
11-07-2001, 21:27
Bedankt Frans,
Dat is de oplossing ! Een paar opstapelen, en je hebt de perfecte hoogte ! :cool: Simpel maar doeltreffend. Je kan ze ook gemakkelijk een ander kleurtje geven mochten er geen zwarte te vinden zijn.
P