PDA

View Full Version : Planten

bultynckjeanpaul
12-07-1999, 04:13
Ik heb problemen met de drijvende bladeren van mijn waterlelies en de gele plomp. Ik denk dat de bladeren worden op gegeten door de vissen. Geef ik mijn vissen teweinig eten of zijn het andere dieren of insekten die de bladeren tot zich nemen.
Mijn visbestand bestaat uit goudvissen en goudwinden. Ook al veel zuurstofplanten werden door hun verorberd.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Webmaster
17-07-1999, 18:02
Uw goudwindes zullen zeker niet aan de vijverplanten gaan eten. Het zijn uw goudvissen die de zuurstofplanten verorberen.

Nu denk ik wel niet dat ze aan leliebladeren gaan eten. Het zijn vooral de zachte blaadjes van zuurstofplanten die ze graag hebben.

Eigenlijk horen goudvissen niet in een vijver met zuurstofplanten. Goudvissen zijn planteneters. De enige oplossing. De goudvissen uit de vijver nemen.

Webmaster
17-07-1999, 18:02
Uw goudwindes zullen zeker niet aan de vijverplanten gaan eten. Het zijn uw goudvissen die de zuurstofplanten verorberen.

Nu denk ik wel niet dat ze aan leliebladeren gaan eten. Het zijn vooral de zachte blaadjes van zuurstofplanten die ze graag hebben.

Eigenlijk horen goudvissen niet in een vijver met zuurstofplanten. Goudvissen zijn planteneters. De enige oplossing. De goudvissen uit de vijver nemen.

Webmaster
17-07-1999, 18:03

Hugo
18-07-1999, 09:03
Hoe groot zijn deze goudvissen, 45 cm ? Bladeren van waterlelies zullen ze anders niet opeten.
Is er niet iets met het water waardoor de planten doodgaan? Goudvissen hebben wel
plantaardige voeding nodig, voer ze komkommer, gekookte zucchini en spruitjes e.d. bij.

Robert van der Meer
19-07-1999, 23:07
Het kan ook zijn dat je last hebt van insecten. Als er mooie circelvormige happen uit je bladeren zijn, heb je hoogstwaarschijnlijk last van een insect dat zich ingekapseld heeft aan de onderkant van datzelfde (of een ander) blad met het stuk blad dat hij losgesneden heeft. Dit kan je loshalen en het motje verwijderen. Daarnaast zijn er ook nog een paar andere insecten die schadelijk kunnen zijn. Een roofvis als de zonnebaars kan overbevolking van deze soorten voorkomen.