PDA

View Full Version : Kleine algemene opmerking

Pietje
07-08-2004, 10:56
Ik vind het spijtig dat zoveel mensen de naam niet kennen van de koi die ze kopen. Dan koop je toch gewoon een kat in een zak.

En als de handelaar de naam niet kent van de koi die hij verkoopt zou ik die niet echt vertrouwen toch.

En ook nog wa nieuwe foto's van vandaag sinds mijn 2 nieuwe aanwinsten van gistren een Yamatonishiki en een Kumonryu

Devolder
07-08-2004, 14:00
Ik zie geen Kumonryu Pietje,toch geen kat in de zak gekocht? :(
Johan

Pietje
07-08-2004, 14:29
Ik zie geen Kumonryu Pietje,toch geen kat in de zak gekocht? :(
Johan

kijk maar wat beter --> foto 79 is een mooie kumonryu

Devolder
07-08-2004, 15:07
U hebt een kat in de zak gekocht,bestudeer deze koi goed en leer uit uw fouten.
Johan

Pietje
07-08-2004, 15:12
U hebt een kat in de zak gekocht,bestudeer deze koi goed en leer uit uw fouten.
Johan

en wat is het dan volgens u wel als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen

Devolder
07-08-2004, 15:20
Een kumonryu is nooit een metalic koi en deze is een tweekleurige metalic koi.
Als je dan kijkt in deze klasse behoort deze zelfs niet tot de standaard variëteiten in deze klasse.
Johan

Pietje
07-08-2004, 15:37
Een kumonryu is nooit een metalic koi en deze is een tweekleurige metalic koi.
Als je dan kijkt in deze klasse behoort deze zelfs niet tot de standaard variëteiten in deze klasse.
Johan

zoals u als kenner (althans zo doet u zich voor) zou moeten weten is een kumonryu een drakenvis en staat deze er om bekent dat hij volledig kan veranderen van kleur bijvoorbeeld helemaal zwart worden met nog enkele witte vlekjes zoals je op deze link kan zien

http://www.lagunakoi.com/html/koi_types/Kumonryu.html

google nog maar eens op "kumonryu" dan ziet u dat ik het bij het jusite eind heb en u fout zit :p

Devolder
07-08-2004, 15:52
U vind het spijtig dat mensen de namen niet kennen van Japanse koi terwijl u zelf de verkeerde namen aangeeft.Ik ben geen kenner van Japanse koi want dit is een leerschool die nooit stopt.Ik probeer iedere dag bij te leren en vele hobbyisten te helpen zo goed ik kan en meestal geef ik geen antwoorden niet meer op forums maar op deze kon ik het gewoon niet laten ;)
Johan

Pietje
07-08-2004, 19:25
U vind het spijtig dat mensen de namen niet kennen van Japanse koi terwijl u zelf de verkeerde namen aangeeft.Ik ben geen kenner van Japanse koi want dit is een leerschool die nooit stopt.Ik probeer iedere dag bij te leren en vele hobbyisten te helpen zo goed ik kan en meestal geef ik geen antwoorden niet meer op forums maar op deze kon ik het gewoon niet laten ;)
Johan

als u er van uit gaat dat dit geen kumonryu is maar is het weldegelijk wel

by the way kheb vandaag nog een yamabuki gekocht en wie durft beweren dat dit er geen is moet vast van een andere planeet komen

Koidream
07-08-2004, 20:28
...een yamabuki gekocht en wie durft beweren dat dit er geen is ...
Om volledig te zijn, een "Yamabuki ogon".

DNNS
07-08-2004, 20:32
Om volledig te zijn, een "Yamabuki ogon".

Helemaal mee eens. Van welke planeet komt u? ;)

Gr, Dennis.

DNNS
07-08-2004, 20:37
Ik vind het spijtig dat zoveel mensen de naam niet kennen van de koi die ze kopen. Dan koop je toch gewoon een kat in een zak.

Sorry Pietje,

maar ook hier ben ik het niet mee eens... Het overgrote merendeel van de hobbyisten koopt Koi die hij/zij mooi vindt. In welke variëteit de Koi dan valt, maakt toch helemaal niets uit? Niet iedereen verdiept zich dagelijks in de hobby. Er zit gelukkig ook geen verplichting aan.

En ook ik zie geen Kumunryu... Het is een Koi die ik zelf niet snel zal kiezen...

Gr, Dennis.

Pietje
07-08-2004, 20:47
tuurlijk niet dat bedoelde ik ook niet het kan even goed zijn dat iemand een grotere waarde hecht aan zijn eerste goudvis dan aan zijn mooiste koi

ik wou gewoon eigenlijk bedoelen en waarschuwen dat vele mensen mss wel te veel betalen voor beestjes waarvan ze niet eens weten of ze eht wel waard zijn

en toch blijf ik er bij dat het een kumonryu is, anders moet u het maar eens gaan vragen in paradie of japanese koi in kalken :D

maar dit is in belgie dus dat zal te ver zijn vrees ik ;)

DNNS
07-08-2004, 21:06
ik wou gewoon eigenlijk bedoelen en waarschuwen dat vele mensen mss wel te veel betalen voor beestjes waarvan ze niet eens weten of ze eht wel waard zijn

en toch blijf ik er bij dat het een kumonryu is, anders moet u het maar eens gaan vragen in paradie of japanese koi in kalken :D

maar dit is in belgie dus dat zal te ver zijn vrees ik ;)

Zo gesteld ben ik het met je eens natuurlijk.

POJK.. Een mooie zaak is nooit te ver...
Goed, als zij het zeggen leg ik me erbij neer... Ik blijf twijfelen, maar weet tegelijkertijd wat voor prijzen zij winnen met super kwaliteit Koi...

Gr, Dennis.

Pietje
07-08-2004, 21:31
idd als je ziet wat voor rij bekers die mannen daar staan hebben denk ik wel dat ze er een en ander van afweten. Ik geloof ze dan ook als ze zeggen dat eht een kumonryu is en ik dacht eht zelf eerst ook.

Ik heb daar vandaag die Yamabuki gekocht ( p.s. koidream een yamabuki ogon bestaat niet ik heb het daar gevraagd, ik weet dat je op internet dignen kunt vinden over yamabuki ogon maar dat is onwaar)

Pietje
07-08-2004, 21:33
Zo gesteld ben ik het met je eens natuurlijk.

POJK.. Een mooie zaak is nooit te ver...
Goed, als zij het zeggen leg ik me erbij neer... Ik blijf twijfelen, maar weet tegelijkertijd wat voor prijzen zij winnen met super kwaliteit Koi...

Gr, Dennis.

idd dennis die hebben daar echt pareltjes zitten als je yamabuki en magoi van een meter wil zien that's the place to be :)

ronaldbonestroo
08-08-2004, 00:15
by the way kheb vandaag nog een yamabuki gekocht en wie durft beweren dat dit er geen is moet vast van een andere planeet komen

die 2e foto lijkt net een photoshopje.... :D

Koidream
08-08-2004, 10:53
... p.s. koidream een yamabuki ogon bestaat niet ik heb het daar gevraagd...
Dan vind ik het heel spijtig dat een gekend kweker zoals, Hisashi Hirasawa van Marudo koi farm, niet de benaming kent van wat hij kweekt. (cfr. http://koi-breeders.jp/marudo/E-top.htm )
Dus Pietje, een Yamabuki Ogon bestaat wel degelijk.
Ogon, betekent zoveel als: Koi uit de groep van Hikarimuji.
Als we Hikarimuji gaan ontleden krijgen we:
Hikari: glimmend, glanzend
Muji: éénkleurig
Oh ja, wat doen we dan met een Yamabuki Hariwake, noemen we deze dan ook maar gewoon Yamabuki?

Pietje
08-08-2004, 10:59
Dan vind ik het heel spijtig dat een gekend kweker zoals, Hisashi Hirasawa van Marudo koi farm, niet de benaming kent van wat hij kweekt. (cfr. http://koi-breeders.jp/marudo/E-top.htm )
Dus Pietje, een Yamabuki Ogon bestaat wel degelijk.
Ogon, betekent zoveel als: Koi uit de groep van Hikarimuji.
Als we Hikarimuji gaan ontleden krijgen we:
Hikari: glimmend, glanzend
Muji: éénkleurig
Oh ja, wat doen we dan met een Yamabuki Hariwake, noemen we deze dan ook maar gewoon Yamabuki?

idd koidream, ik heb nu nog wat meer opgezocht en denk het ook, maar de mensen van paradise of japanese koi (die u zeker kent) zeiden dat ogon een andere soort betekent en dat een yamabuki en een yamabuki ogon één en dezelfde vis is

Koidream
08-08-2004, 11:11
idd koidream, ik heb nu nog wat meer opgezocht en denk het ook, maar de mensen van paradise of japanese koi (die u zeker kent) zeiden dat ogon een andere soort betekent en dat een yamabuki en een yamabuki ogon één en dezelfde vis is
Meestal wordt er inderdaad gewoon Yamabuki gezegd als een Yamabuki Ogon bedoelt wordt. Maar volgende keer, vraag je bij je favoriete dealer, een Yamabuki te bowlen, als hij dit gedaan heeft, zeg je hem maar dat je liever die Yamabuki Hariwake gebowled zag :D
Wedden dat hij dan niet zal zeggen dat een Yamabuki een Yamabuki is en niets anders dan een Yamabuki?
By the way, ga eens kijken op hun website, bij koi en dan onder de variëteit Hikarimuji.... daar spreken ze toch wel over een Yamabuki Ogon zeker :D :p :D

Pietje
08-08-2004, 11:18
Meestal wordt er inderdaad gewoon Yamabuki gezegd als een Yamabuki Ogon bedoelt wordt. Maar volgende keer, vraag je bij je favoriete dealer, een Yamabuki te bowlen, als hij dit gedaan heeft, zeg je hem maar dat je liever die Yamabuki Hariwake gebowled zag :D
Wedden dat hij dan niet zal zeggen dat een Yamabuki een Yamabuki is en niets anders dan een Yamabuki?
By the way, ga eens kijken op hun website, bij koi en dan onder de variëteit Hikarimuji.... daar spreken ze toch wel over een Yamabuki Ogon zeker :D :p :D

idd volledig gelijk, want ik ging gistren en ik vroeg achter een yamabuki ogon omdat ik dacht (en dus nu ook zeker weet) dat een yamabuki ogon weldeglijk bestaat

maar ik denk dat ik weet hoe het komt, tis tegen de vrouw dak gesproken heb :D :D :D :D :D