View Full Version : weet iemand de naam van deze koi????
hoi kan iemand mij de naam vertellen van deze koi
volgens de verkoper was het best een bijzondere vis
maar ik heb er nog niet zo veel verstand van al die soorten :rolleyes:
Webmaster
07-08-2004, 09:49
Lijkt wat op een Doitsu Midorigoi. Behoort tot de Kawarimono var.
is het er dan geen?? :confused:
en is dat een bijzondere soort
dan kan ik hem al verzekeren hahaha :D :D
is het er dan geen?? :confused:
en is dat een bijzondere soort
dan kan ik hem al verzekeren hahaha :D :D
Bijzonder.. laat ik het zo stellen; een Midorigoi kom je inderdaad niet zo vaak tegen als veel andere variëteiten...
Maar zoals met elke Koi, ze worden pas veel waard als ze van topkwaliteit zijn...
Gr, Dennis.
joske_power
26-08-2004, 09:57
Bijzonder.. laat ik het zo stellen; een Midorigoi kom je inderdaad niet zo vaak tegen als veel andere variëteiten...
Maar zoals met elke Koi, ze worden pas veel waard als ze van topkwaliteit zijn...
Gr, Dennis.
ben ik het nu niet mee eens, een vis / koi is zo waardevol of bijzonder als je zelf vind, en niet wat een ander er van vindt.
ik persoonlijk heb geen kois, maar wel goudkarpers, waarvan 2 exemplaren van ongeveer 25 / 30 cm. en dat zijn voor mij de prachtigste vissen die ik heb.
Waarschijnlijk trap ik nu op veel schenen van de "echte" koi liefhebbers, maar ik heb deze visie, en als ik een koi mocht hebben die afwijkt van de standaardregels, dat zou ik fier zijn omdat het waarschijnlijk een exemplaar is dat Niemand heeft...
groeten
Joske. :cool:
Waarschijnlijk trap ik nu op veel schenen van de "echte" koi liefhebbers, maar ik heb deze visie, en als ik een koi mocht hebben die afwijkt van de standaardregels, dat zou ik fier zijn omdat het waarschijnlijk een exemplaar is dat Niemand heeft...
Hoi Joske,
ik denk juist dat de 'echte liefhebbers' je hier volledig gelijk in geven, verrassend genoeg :)
De eerste Koi, is meestal de lelijkste. en toch zal elke liefhebber deze aanwijzen als zijn meest bijzondere vis.
En dat is ook het mooie van deze hobby.
Dennis
joske_power
26-08-2004, 11:19
Hoi Joske,
ik denk juist dat de 'echte liefhebbers' je hier volledig gelijk in geven, verrassend genoeg :)
De eerste Koi, is meestal de lelijkste. en toch zal elke liefhebber deze aanwijzen als zijn meest bijzondere vis.
En dat is ook het mooie van deze hobby.
Dennis
het begrip lelijk is heel relatief natuurlijk, wat bvb ik lelijk vind, vindt u misschien heel mooi, en omgekeerd...
maar ik ben meer voor de afwijkende standaarden, vind ik heel mooi, maar anderen zijn dan bij de echte bestaande Koi versies, zonder variaties...
maar dat zijn eeuwige discussies van wat mooi en knap is...
Groeten,
Joske
Midorigoi
26-08-2004, 22:57
Het is met zekerheid een midorigoi (letterlijk vertaald groene koi) met een mooie groene kleur.
De meeste midori hebben een gele gloed in plaats van groen. Toch merk ik op dat de onderkant van jou koi verkleurt naar geel.Het kan natuurlijk ook aan de foto liggen. Ik ben benieuwd naar de kweker en de handelaar als ik vragen mag. Ik zal proberen een foto hier neer te zetten van mijn mido (morgen).Hij is ongeveer 60 cm en is 3 jaar oud.
Midorigoi
28-08-2004, 21:19
En zo zou die der 60 cm later moeten uitzien:
Midorigoi (http://users.pandora.be/Thierry.Lambert/Forumfoto/IMG00005.JPG)
Foto is wat donker omdat 's avonds is genomen...