The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

Even voorstellen

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
8,542 Bekeken
Sanne_H
(@sanne_h)
Active Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Topic starter  

Hallo,

Gisteren was ik een poosje aan het lezen op het forum, en heb besloten mij aan te melden omdat ik het een heel mooi forum vind!

Wij hebben een vijver van een kleine 8000 liter met 11 kleine goudwindes, 1 grote van cm of 40, 6 goudvissen/ sarasa's en 1 zonnebaars. Ik ben alleen nog opzoek naar 2 zeelten en meer vis komt er voorlopig niet in.

Dit jaar heeft onze vijver voor het eerst vis. We hebben hem een paar maand voor de winter gevuld en over de winter heen lekker laten liggen

Wel heb ik al baby visjes! Die zijn net uitgekomen en zitten in een specie ton. Ben benieuwd wat daarvan opgroeit het zijn er nu nog best veel.

Onze vijver is nog niet helemaal af, maar daar zijn we nu druk mee bezig.
Vorig weekend hebben we eindelijk het PVC vanaf de vijver naar de filterbak naast de schuur gelegd (filter stond nog naast de vijver)

Het volgende op de planning is het bouwen van het plantenfilter achter de vijverbak. Dit betekend dat er op de achterste rand nog 2 blokken extra komen met een waterval in het midden, en daarachter een plantenfilter van 45cm lang 190cm breed en 75cm diep als extra filter en voor de mooiigheid 🙂

Daarna komt er nog een hardstenen rand op het filter en de vijver. En de bestrating achter de vijver moet nog gelegd worden.

(let niet op het gele tape hoor! we hadden een lijm probleempje onder de rand met een doorvoer en ik kon er niks meer mee dus heb hem daar even doorgezaagd. Ik wou eerst zeker weten of er geen lekkage meer is en dan wordt dat stukje ook gelijmd)

Oja op onze vijver draait een 10.000 liter doorstroomfiltertje (zie foto's) met 11watt UVC

[/IMG]

Citeren
Patsnake
(@patsnake)
Reputable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden

welkom hier op het forum.

Dat ziet er erg mooi uit hoor

BeantwoordenCiteren
Jef Smeyers
(@jef-smeyers)
Honorable Member
Deelgenomen: 23 jaar geleden

Mooie vijver Sanne. Die grote goudwinde lijkt een knik in zijn staart te hebben?

BeantwoordenCiteren
Sanne_H
(@sanne_h)
Active Member
Topic starter  

Dat klopt dat heeft ie 🙂 we hebben de grote vissen overgenomen van mensen die de vijver van hun overleden oma aan het opruimen waren. Maar ik vind hem er niet minder indrukwekkend om hoor! en hij lijkt er geen last van te hebben. Weet niet hoe hij er aan komt

BeantwoordenCiteren
Sanne_H
(@sanne_h)
Active Member
Topic starter  

Wij zijn dit weekend bezig geweest met het planten filter.
Morgen begin ik met de binnenkant. (folie, doorvoeren, afvoer, steun voor de planten kratten)
Hierbij wat fototjes

BeantwoordenCiteren
phengrey
(@phengrey)
Eminent Member

super, mooi gedaan

gefeli 🙂

gr,

phen

BeantwoordenCiteren

Deel:

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.