Beste Koi liefhebbers, ik wil me hierbij even voorstellen op het forum: mijn naam is Jacco, ben 39 jaar en woon in Arnemuiden in het altijd mooie Zeeland! Ben getrouwd met mijn vrouw Debora die eveneens helemaal weg is van Koi en alles er rondom. Ben van beroep werkzaam in de elektrotechniek wat gezien de hobby ook goed van pas is gekomen, er komt immers nogal wat kijken bij het 'goed en netjes' aanleggen van elektra rondom de vijver en in de tuin.
Sinds we zijn getrouwd zo'n 4 jaar geleden waren er al plannen voor een 'redelijke vijver' in de achtertuin, maar gezien de tuinsituatie zou dit nog wel even op zich laten wachten. Er moest nogal wat gebeuren om de tuin naar onze wensen in te richten. Zo moest o.a. een deel van een 'keerwal' van een hogergelegen aangrenzend schoolplein worden weggegraven en vervangen worden door een 'rechte keerwand'.
Maar goed voordat de spade of beter gezegd de graafmachine in de grond kon hadden we al vergevorderde plannen gemaakt van wat we wilden en hoe we dit wilden. Het moest een Koi vijver worden met bodemdrain en gravity filter. Alles uiteindelijk op tekening gezet en details uitgewerkt.