Hey, ik heb een koi in mn vijver zwemmen maar ik vraag me nou af wat voor soort dit is.
Dacht zelf aan een bekko of utsuri, maar aangezien hij er net wat anders en vager uitziet heb ik zo mijn twijfels.
volgens mij is dit een drakenvis
Hoi Richard,
geen Bekko, geen Utsuri.
Wat het dan wel is... hij doet me denken aan een Asagi, maar van een mindere kwaliteit...
Gr, Dennis.
neen dit is zeker een kumonryu ik heb er ook zo een zitten ben er 100% zeker van
Ze komen in vergelijking behoorlijk samen, de patronen kloppen aardig. Alleen heb ik zo mijn twijfels over de kleuren want zoals je ziet is bijv. de rug zwart i.p.v. wit.
richardjansen wrote: Ze komen in vergelijking behoorlijk samen, de patronen kloppen aardig. Alleen heb ik zo mijn twijfels over de kleuren want zoals je ziet is bijv. de rug zwart i.p.v. wit.
kumonryu = drakenvis staan er om bekend dat ze volledig zwart kunnen worden met enkel nog een paar witte vlekjes tis daarom dat ze hem een drakenvis noemen omdat hij verandert van kleur naargelang het soort water waar hij zich in bevind je moet maar eens bij google kumonruy intypen bij afbeeldingen je zult zien dat er geen 2 kumonryu dezelfde zijn
iedere kumonryu is uniek
😉
Pietje wrote: je zult zien dat er geen 2 kumonryu dezelfde zijn
iedere kumonryu is uniek
😉
Dus wat wil je hiermee zeggen :p :rolleyes:
euhm 😀 ik wil er mee zeggen wat ik zei twas toch nederlands bij mijn weten :p
uhm uniek = grote waarde ? :p
neenee dat bedoelde ik niet, maar natuurlijk kunnen alle koi een grote waarde hebben he
ik heb er gistren een gekocht tis absoluut een klasse a wordt zeker jumbo komt uit de japanese koi farm in kalken 20cm en 65€ er zitten daar echt pareltjes van koi yamabuki en magoi van meer dan een meter ongeloofelijk allemaal perfecte pareltjes
aahhhhaaaa, nou ja we wachten lekker af 😀 ...
Kijken hoe groot ze volgend jaar zullen zijn :rolleyes:
Hoe groot is die van jou dan b.t.w?
20 cm ongeveer he had ik gezegd 😉
😮 .........................
bye the way tis nog ne redelijke schonen ze richard mooie metaalvlekken op de rug waar de rugvin zit en die tancho sanke was ook zeer mooi geweest moest de rode vlek iets ronder geweest zijn maar zolang wa ons eigen koi maar als pareltjes beschouwen is alles ok niet waar het allerbeste met je beestjes 😉
Pietje wrote: neen dit is zeker een kumonryu ik heb er ook zo een zitten ben er 100% zeker van
Een Kumunryu is een doitsu zwarte Koi, met witte tekening. De Koi op de foto is geen Doitsu, maar heeft een normaal schubbenpatroon.
Zoek ook eens plaatjes op van Asagi (zonder rood welliswaar...) en Magoi (of Asagi Magoi...)
Ik vermoed dat deze Koi tussen deze twee in zit...
Ook op pondlibrary staan verschillende artikelen over variëteiten.
Gr, Dennis.
Dit is een goshiki waar het rood is verdwenen,komt regelmatig voor.
Johan
Aha, uhm, nou heb ik er nog één :p
wat is dit?
Devolder wrote: Dit is een goshiki waar het rood is verdwenen,komt regelmatig voor.
Johan
aha, dus dit is ook een goshiki?
Devolder wrote: Dit is een goshiki waar het rood is verdwenen,komt regelmatig voor.
Johan
Heb ik ook even aan zitten denken... Niet zo gek ook. Een Goshiki komt voort uit kruisingen van Kohaku met Asagi. Als het rood verdwijnt blijft er vooral Asagi over...
Gr, Dennis.