The Pond Library

Forum

Wat voor koi is dit...

Meldingen
Alles wissen

Wat voor koi is dit?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,864 Bekeken
(@leate)
Active Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Topic starter  

Hallo allemaal,

Wij zijn nieuw op dit forum en hebben een vraag. Wij hebben de complete inhoud van een vijver gekregen en vragen ons af wat voor vissen (naast de 4 koi's) hier inzitten.

Ook weten wij niet wat voor koi's het zijn. Ik heb hier een foto van een van de koi's, dit is de een na grootste. de andere 3 zijn zwart / rood of rood / zwart. De oranje koi komt op zijn dooie gemak naar boven om te eten en die andere komen heel snel en zijn dan ook direct weer weg, mis ze steeds met de foto:mad:

Het water is nog niet helder genoeg om ze zwemmend op de foto te zetten. Zodra dit zo is dan zal ik foto's van de andere vissen plaatsen.

Ben dus heel erg benieuwd naar de soorten koi en naar het ras van de overige vissen.

Groetjes,
Renate

Bijgevoegde bestanden

Citeren
(@hokie)
Honorable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden

Moi,

Welkom op het forum.
De koi die het meest voorkomt op de foto's is de gele met vlekken. Zou een doitsu Matsuba kunnen zijn, alleen zijn de foto's niet erg duidelijk, zoals je zelf al aangeeft.
Probeer het later nog eens met iets duidelijkere foto's, dan kunnen we het misschien beter zien.
Groet,

Hokie

BeantwoordenCiteren

Deel:

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.