View Full Version : hoeveel koi's in mijn vijver?
natascha
20-05-2002, 21:36
Hoi allemaal,
Hoeveel koi's kunnen er in mijn vijver, 3500 kub. Ben erg benieuwd en weet iemand hoe ik kleine goudwindes uit mijn vijver moet halen en raken daar mijn koi's niet van in de stres.
Ik hoop snel op bericht
Groetjes Natascha:confused: :
Maximum 4 koi’s is wat u kunt houden. Vergeet niet dat koi’s groot worden.
Sommige goudvissen houden op met groeien in kleine vijvers, maar dat doet een koi niet. Zijn groei zal wel niet zo explosief zijn in een kleine vijver, tegen over een grote diepe vijver. Maar de koi blijft in een kleine vijver wel groeien tot dat hij zijn normale lengte heeft.
Als u uw goudwindes wil vangen, waar uw koi’s bij zwemmen, gaan zij inderdaad stress krijgen. Probeer alle vissen in een hoek te drijven door behulp van een visnet. Dit gaat snel en werkt het best. Zo is de stres factor van de koi kort.
Unregistered
22-06-2002, 23:47
stop er geen koi's in je raakt besmet met het koi virus.
Ik had een bakje van 500 liter kocht 1 koi en 2 maanden later nieuwe vijver gemaakt 3500 liter toen 3 koi's jaar later nieuwe vijver 8000 liter 5 koi's nu 2 jaar later de tuin is op en er ligt een koi vijver van 22.000 liter met 8 koi en 1 goudvis uit de kom van binnen.en misschien dat ik er een paar bij koop maar niet dit jaar.
tsjerk