View Full Version : kikkerdril groene kikker
Frederik
08-05-2002, 13:29
Heeft iemand al kikkerdril gesignaleerd ? Dan hoor ik dat graag, zodat ik er naar op zoek kan gaan.
wouterzz
08-05-2002, 20:21
er is allang kikkerdril, alles is al wel uitgekomen denk ik
mzzls wouter
Hoi,
In mijn vijvertje heb ik dril van de bruine kikker en volgens mij legt de groene kikker zelfs eerder. Dus ben je denk ik, inderdaad een beetje te laat voor de eerste soort.
Volgend jaar beter!
Groet,
Marjan
Frederik
08-05-2002, 20:29
Ik dacht dat de groene kiker pas dril legt in april/mei en de bruine kikker in maart/april. Afin dan wordt het dus nu zoeken naar dikkoppies. Bedankt voor jullie replyes.
Hoi,
Je hebt helemaal gelijk over de tijd waarin de groene kikker dril legt. Ik lees net dat deze soort een maand na de bruine zijn dril afzet, dus heb je nog veel kans, toch? Vergissing van mijn kant.
Succes!
Marjan
Frederik
08-05-2002, 20:52
Geeft niet Marjan, hoe dan ook bedankt voor het succes wensen met mijn zoektocht en wees jij dan maar heel blij dat je straks groene kikkertjes in je vijver hebt :)
Hallo,
Vorig jaar heb ik in juni (rond de 20e) nog dril van de groene kikker gezien in een vijver tijdens de west-vlaamse openvijverdagen. Het betrefde een amfibievijver.
Wel knappe diertjes die groene kikkers maar ze kunnen schijnt enorm kwaken en als er een aantal komen te zitten kan dit misschien wel voor wat overlast zorgen (of toch misschien voor de buren..)
Dus, veel plezier met je concerto froggo als je ze te pakken weet te krijgen.. ;)
groeten, Timpie
Wel we zitten nu opgescheept met "nen ambetanterik" van ne kikker denk bruin, hij/zij is steeds te snel weg om te zien :( )..
Dag en nacht schreeuwen, nee het lijkt zelfs niet op kwaken..
Houdt ons constant wakker en kunnen de "bastard" niet vangen..
Ni plezant tijdens den blok..
Iemand enig idee hoe we hem kunnen verjagen?
Trop is trop, moest hij nog een zacht relaxerend gekwaak produceren.. Nee, hij (of zij) doet alsof men er kikkerbilletjes van wil maken.. Zou hem graag afschieten, ma heb schrik de folie te raken :D (grapje natuurlijk)
Greetz!
Timo
Frederik
17-06-2002, 10:57
Hahahaha . Ik heb geen kikkerdril hoeven zoeken. Er zijn drie groene kikkers gekomen mijn vijver :). Maar de afgelopen nachten heb ik daar ook de minder aardige kanten van kunnen horen. Werkelijk verschrikkelijk hoe ze in de nacht en in de zeer vroege ochtend - mij en de buren (?) uit de slaap halen.
Maar dat hoort er toch bij ! Stel je er mentaal maar op in om er niet wakker van te willen horen. Met een beetje geluk verdwijnen ze gewoon weer. Zo niet, jammer, ze horen bij het vijverleven.
Unregistered
18-06-2002, 00:05
Tja.. als ie zo nog verder gaat schreeuwen, dan zal ie goed mogen oppassen want ik grijp hem bij de kraag 1 van dees dagen..
:D
Best te vangen tijdens het donker, hij "kwaakt" er vrolijk op los terwijl je er vlak voor staat...ziet blijkbaar niet zo goed..
En ik die dacht dat kikkers altijd weergingen naar waar ze geboren waren... wa doet diene kikker dan in mijne vijver??
:D
Och ja.. hopelijk gaat hij weg, denk niet dat ik het nog een week (da is nu al 3 weken dag en nacht) zou uithouden..
Greetz!
Frederik
18-06-2002, 00:25
Deze kikkers ruiken het water en komen er gewoon op af en zo gaan ze ook weer weg, tenzij ze het uitstekend naar hun zin hebben.
Wat je kunt doen is ze proberen te vangen en enkele kilometers naar elders verplaatsen. geen garantie dat ze niet terug komen, wel goed voor je nachtrust. Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier zijn de groene kikkers wettelijk beschermd.
Unregistered
18-06-2002, 12:13
Hier waarschijnlijk ook, maar het is nen bruine kikker...
is die ook beschermd? en dan nog, ik doe da beestje ni dood of pijn, waarom zou ik, da beestje heeft zijn eigen zo ambetant ni gemaakt :D
We zien wel...examens zijn morgen achter de rug, denk da ik dus wel door een orkaan zal slapen... En als de examens slecht zijn, kunnen we het nog altijd op onze blije schreeuwer steken lol :)
Enfin soit, thanx for the info, frederick, stel het op prijs..
greetz!
Timo