PDA

View Full Version : Steurs

Daelim
05-04-2002, 02:08
Wat ik raar vind?

Mijn 2 steurs zijn s'nachts over aktief, zwemmen langs de rand van de vijver en komen met hun mond tot boven het water uit.
Opzoek naar eten.
Overdag zijn ze vrij stil, en komen niet op het voeren af.

Is dit een bekend fenomeen.

Nu heb ik gelezen dat het voor een steur gevaarlijk kan zijn als hij te veel lucht binnen krijgt.
Er zal geen oplossing voor zijn denk ik en kan hem toch niet vastbinden .

Maar wat mij interesseert is of iemand bekend is met deze vertoning van de steurs.

Mvg

Daelim

FredW
05-04-2002, 07:19
Hoi Daelim,

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Steurs, maar dit zelfde verschijnsel had ik de afgelopen twee weken met mijn vissen.

Wellicht moeten ze nog wennen aan de Lente en zijn ze nog wat schuw en zal het met een aantal dagen weer normaal worden.

Groet,

Fred

bdg
05-04-2002, 08:13
géén nood,mijn steur zit al gans de winter op zijn zelfde plek,komt nog niet naar boven om te eten,het water is nog te koud voor de steur wacht maar tot je water 15 graden heeft of meer
PS mijn steur lééft nog wel degelijk,

groeten BDG

timpie
05-04-2002, 11:17
M'n steur in de koivijver is al heel de winter, en nu ook nog aktief aan het rond zwemmen geweest. Die in de andere vijver daarentegen ligt heel de dag op de zelfde plaats zoals de jouwe, en is s'nachts aktief rond aan het zwemmen. De eerste nacht (vorig jaar) was hij zo aktief dat hij uit de vijver zwom met reanimatie de dag nadien voor gevolg.
Steuren kunnen door te veel lucht te happen lucht in de darmen krijgen met problemen voor gevolg.

Groeten, Timpie