PDA

View Full Version : Eend in vijver

Unregistered
11-03-2002, 11:41
Dat vijverbezitters niet zitten te wachten op de komst van een reiger aan de oever van hun water is bekend. De vele manieren om ervoor te zorgen dat de reiger de vis in de vijver met rust laat eveneens.

Maar wie heeft er tips voor het verdrijven van eenden (1) uit een vijver. Sinds een week heb ik daar namelijk (hardnekkig) bezoek van. Wegjagen helpt maar zeer tijdelijk, want in mum van tijd dobbert het beest weer vrolijk rond in mijn vijvertje. Best aardig om te zien, maar eendestront op de bodem is wel vervelend.

Harold

Bigarnie
11-03-2002, 12:17
Gelakte eendeborst, mmmmm...niet slecht :-) Naar het schijnt, enkele voetzoekers zouden moeten volstaan. Zelf nooit geprobeerd, dus voor wat het waard is...

Groetjes

Webmaster
11-03-2002, 20:01
Ik heb altijd vernomen dat eenden het niet zo hebben van bijvoorbeeld waterlelies. Doordat de bladeren op het water drijven kunnen ze niet goed ronddobberen. Tja, een probleem nu want waterlelies hebben nu nog geen bladeren aan de wateroppervlakte.

Misschien kan u ook tijdelijk een net over de vijver spannen.

Daelim
12-03-2002, 00:56
Kun je nagaan van wie de eend is,?
Is het een wilde eend of een barbarie.

Probeer de eend te vangen en ergens anders aan een park los te laten waar ook andere eenden zich ophouden.

Als je weet van wie de eend is vraag dan aan die persoon om de vleugel te knippen van het dier.

Een eend in de vijver verspreidt parasieten in de vijver vooral wanneer hij ook andere vijvers bezoekt.
Dit kan nadelige gevolgen bevatten, heb het zelf ook meegemaakt.

Zoals de webmaster al schrijft zorg voor een net een tijdelijke oplossing om de eend te weren uit de vijver en probeer ze alsnog te vangen.

Unregistered
12-03-2002, 12:57
Bedankt voor de tip. Ik heb enkele waterlelies in de vijver. Maar een net spannen zo lang de bladeren daar van nog niet boven zijn.