PDA

View Full Version : vissen

mic
02-03-2002, 22:08
Kan er mij iemand vertellen vanaf wanneer ik het best nieuwe vissen aanschaf en uitzet . Ik dacht aan goudvissen en misschien enkele koi's . Er zitten nu al een tiental goudvissen in .

Eric B.
03-03-2002, 12:18
Vanaf nu is het mogelijk, maar ik raad u aan te wachten tot midden maart.

FredW
25-03-2002, 13:23
Beste Mic.,

Mijn advies hier is vanaf medio April. Dan starten de meeste kwekers met de verkoop.

Een andere methode is via bijv. www.marktplaats.nl of andere sites waar particulieren 2de-hands goederen aanbieden.

Zoek simpelweg op vijvervissen....

Ik heb hier goede ervaringen mee, daar je 'sterke' vis zal verkrijgen. Let wel goed op ziektes als bijv. "witte stip" makkelijk te herkennen is.

Groet,

Fred

mic
25-03-2002, 14:57
bedankt voor de nutige tips . Ik was toch van plan om nog wat te wachten . De water temperatuur blijft voorlopig nog onder de 10 graden , dus zijn de vissen toch niet aktief . Ik ga de site beslist opzoeken , bedankt alvast

marcvb
25-03-2002, 20:06
Staan er planten in u vijver?
Dan zou ik zeker geen koi's kopen,want die gaan u planten vernietigen, en een poel van u vijver maken.

mic
25-03-2002, 21:03
Ik heb eigenlijk drie vijvers gemaakt die overlopen in elkaar . Ik ben vorig jaar begonnen aan de bouw ervan en evolueert bijna elke dag verder . Ik heb een moerasvijver , een beek die breed uitloopt en die eigenlijk een vijver op zich is en een vijver waar ze die twee voorgaande op uitkomen . In deze laatste heb ik de kleine lisdodde staan wat volgens mij een sterke plant is om aan koi te kunnen weerstaan . er zitten ook wat zuurstof planten in , maar het verlies daarvan zou niet erg zijn , er zit er nog genoeg in de moerasvijver . Ik zou me aan enkele koi's willen wagen maar ben voorlopig niet van plan om een zuiver koivijver te houden . er zitten nu immers al goudvissen en windes in .

Deze zomer zet ik wel enkele foto's op de site met de bekomen resultaten . In elk geval zijn alle nuttige tips welkom vermits alles nog in aanbouw is .

groetjes

marcvb
26-03-2002, 19:15
Dan zou ik u aanraden om geen Japanse koi's te kopen,maar israelische of europese koi's,zijn merkelijk goedkoper,zijn niet zo kleurvast,en hebben niet zo'n mooi afgetekende kleuring,maar zijn toch mooie vissen om in een gemengde vijver bij te zetten.
Ik heb ook een gewone vijver met goudvissen en enkele europese koi's ,als tweede vijver ,met een waterlelie in,wel in substraat geplant,en dit gaat goed.
Groeten Marc