View Full Version : koi soort
handyman
03-06-2001, 00:15
hoi,
kan iemand me misschien helpen. Ik heb een paar jonge koi's gekocht, wit met zilvere vlekken. donkere vlek boven op de kop.
Mij werd gezegd dat dit ghost koi's waren?????
Ik kan deze kreet alleen nergens terug vinden. Nu gaat het me er niet om dat ik alleen maar hoogwaardige en 1e klas vissen wil, ik vond ze gewoon mooi en ik denk dat dat toch wel de belangrijkste reden is om een vis aan te schaffen. Maar ik wil toch wel graag weten welke soort het is. Alvast bedankt
:confused:
Jef Smeyers
10-06-2001, 10:45
Misschien een Shiro Bekko ?
= een witte koi met zwarte vlekken
Bij jonge koi kunnen de vlekken lichter zijn.
Boeykens Edwig
11-06-2001, 18:06
De naam 'Ghost koi' komt van het onderliggend kleurmasker op de kop van de vis. Het lijkt een beetje op het hoofd van een geest die niet goed zichtbaar is. Wie de naam uitgevonden heeft weet men niet, maar het is in ieder geval geen herkende variëteit...
Groeten, Ed
handyman
11-06-2001, 22:59
Jef en Ed,
ik wil jullie alletwee bedanken voor de reactie, ik denk om heel eerlijk te zijn dat Ed inderdaad gelijk heeft en dat het dus geen erkende koi zijn, maar ach ze zijn mooi om te zien.
Misschien kunnen jullie me ook nog helpen met een ander probleempje
De vijver die ik heb, ongeveer 4.000 liter, had wat last van alg die ik langzaam begon kwijt te raken, maar ineens is het water weer een stuk troebeler geworden dan dat het was. Het lijkt alsof het een betje wittig is geworden. Nu heb ik voor de afwerking van de waterloop wit grind gebruikt dat ik voor gebruik heb afgespoeld om het stof kwijt te raken. Ik zou er graag willen weten wat het zoou kunnen zijn en of ik er iets aan kan doen. Het is namelijk nu o erg dat ik de bodem (ongeveer 1.50 meter diep) niet meer kan zien, en het zicht wordt ook steeds minder
Alvast bedankt
Boeykens Edwig
12-06-2001, 11:18
Zou het kunnen dat het grind niet volledig zuivergespoeld is en dat een deel in de vijver is terecht gekomen waar de koi het opwoelen door te grondelen? Indien ja, dan moet u het wegkrijgen door regelmatige waterverversingen langs de bodemdrainage.
Groeten, Ed
handyman
12-06-2001, 21:16
Beste Ed,
het kan natuurlijk altijd dat er wat grind in de vijver is terecht gekomen, en ik merk ook dat het in de afgelopen dag alweer een stuk minder is geworden, dus je zou heel goed gelijk kunnen hebben. ik zal inderdaad dan maar water gaan verversen.