Piet
24-04-2001, 12:05
In het najaar heb ik mijn folievijver aangelegd (4,5 kuub) met grind op de bodem en beplant o.a. met hoornblad. tijdens de winter heb ik div. malen merl toegevoegd, om de kh te verhogen. Het oorspronkelijke water was Kh 6 en Ph 8. In plaats van dat de Kh nu omhoog is gegaan is deze nog maar 4 bij een ph van 7,5 . Dit komt m.i. door de vele regen van de afgelopen tijd. Al was mijn verwachting dat door de merl de Kh minimaal hetzelfde zou blijven (gezien de regen).
Het hoornblad is nog niet aan het groeien maar gedeeltelijk verslijmd, de vijver is overigens wel helder op dit moment. mijn vraag is zou het hoornblad al moeten groeien, of doet het niets vanwege de water waarde. Is het goed om met Kh+ in te grijpen, met nog meer merl , of moet ik gewoon afwachten, en evt. het hoornblad vervangen.
Het hoornblad is nog niet aan het groeien maar gedeeltelijk verslijmd, de vijver is overigens wel helder op dit moment. mijn vraag is zou het hoornblad al moeten groeien, of doet het niets vanwege de water waarde. Is het goed om met Kh+ in te grijpen, met nog meer merl , of moet ik gewoon afwachten, en evt. het hoornblad vervangen.