PDA

View Full Version : Aquarium

Jan Huyssen
22-04-2010, 13:42
Hey,

Zijn er hier nog mensen die ook een aquarium hebben ?
Ikzelf heb een vijver(tje) van 5m³ in mijn tuintje en binnen ook nog aquarium.

Hierbij een filmke van het aquarium:

http://www.youtube.com/watch?v=ISQY70D3wZE

Foto's van de vijver volgen nog.
Ben nu nog bezig met andere werken in de tuin waardoor de rest van de tuin er nogal slordig bij ligt.

Groetjes

proosje
22-04-2010, 20:25
Hoi,

Ook ik ben een trotse bezitter van een aq. Wel een mooi ding. Ik kan enkele gouramies zien en kardinaaltetra's, de anderen kan ik niet zo thuisbrengen.
persoonlijk vind ik de beplanting wat schaars. door de achtergrond toont heel het aq mooi. De mijne is toe aan herinrichting, mijn javamos is aan't woekeren, samen met enkele plantjes die het niet naar behoren groeien.
Ik heb een rio 240 een een 54 l bakje binnen, buiten heb ik een vijver van 20 m² en 13 m³ inhoud, verder nog een binnenvijver anex quarantainebak van 3.5 m³ en aan vissen geen gebrek, heb nu een 4 de kweek van mijn ancister sp albino van meer dan 50 kleintjes, allen tussen 2.5 en 4 cm.
Ook ik zou graag hebben dat Ives (admin) een ruimte op dit forum wil maken, zodat ook de aq liefhebbers hier een plaatsje krijgen.

Grtzs Patrick :D

Jan Huyssen
22-04-2010, 21:09
Ja, inderdaad. Er zitten 11 kardinaal tetra's in, een koppeltje dwerg goerami's. De visjes op de bodem zijn corydoras panda. Ook een scholenvisje, die worden max 4,5 cm groot. Er zit ook nog een gastromyzon punctatus in (aziatische algeneter), deze zit meestal ergens achter verstopt en zie je niet vaak.
Op dit moment is de beplanting inderdaad wat schaars. Dat komt omdat er sinds kort een en ander veranderd is. In zo'n aquarium kan je door de geringe diepte geen planten achter elkaar zetten, enkel naast elkaar. Dan vind ik het niet mooi dat er te veel verschillende planten in staan. De vallisneria heeft zich op een week of 4 al goed vermeerderd. (was begonnen met 5 stekjes). Binnen nog een aantal weken zal dat een grote bos gevormd hebben en is het aquarium veel meer beplant.

Groetjes

padde
22-04-2010, 21:58
Hallo,

ook ik heb 2 aquaria draaiende (40 en 60 liter) en er komt nog een grotere bij, hiervoor moet ik alleen nog een overkapping maken. deze word ongeveer 130 liter.
Ik vind vooral het design van je aquarium erg mooi (alleen de beplanting wat minder maar dat word dus nog meer ;) ), hoe veel liter gaat erin? en hoe word hij gefilterd?

grtz.

Jan Huyssen
22-04-2010, 22:27
Hey,

Er gaat 60l in.
Wordt gefilterd door 2 binnenfilters, eentje aan elke zijde. Deze zie je niet zitten omdat die nog mee achter de aluminium rand vallen.
De draden hiervan en ook van de verlichting en verwarming zitten mee verwerkt achter en onder de rand. Je kan dan alles bedienen onderaan met knopjes.

De beplanting wordt idd nog meer, er zullen wel maar 2 of 3 verschillende soorten planten zijn, maar dan in grotere bossen.

Groetjes