PDA

View Full Version : Even voorstellen dan maar.

Ester
25-05-2009, 14:08
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ester.
Ik ben 31 jaartjes jong.
Samen met mijn vriend en onze 2 kinderen woon ik in IJmuiden.
Wij zijn vorig jaar verhuisd en sinds een paar maanden hebben we nu weer de vijver (1000 liter) in de tuin geinstalleerd die we bij ons vorige huis ook al 5/6 jaar hadden.
In de vijver hebben wij wat visjes: Sarasa's, goudvissen die aan het logeren zijn en een paar kleine koi's.
Ook hebben/hadden we 3 salamanders en 3 kikkers, maar die hebben we alweer een tijdje niet meer gezien.
Verder hebben wij nog 3 katten, 4 ratten en 2 dwergbaardagamen.

Nog vragen?
Stel ze gerust. ;)

25-05-2009, 23:41
Hey Ester,

Welkom op de forum,en veel succes met je dierentuin.
Als jij vragen moest hebben kan je die hier altijd kwijt.

grtz cita

padde
26-05-2009, 12:18
Hallo,

Welkom op het forum, hoop dat je er wat van kan opsteken!

wel heb ik 1 opmerking, koi's hebben als ze wat groter zijn ruimte nodig, het liefst minimaal 1000 liter per 70cm, dat houd dus in dat je vijver vrij klein is voor koi's.

veel plezier met je vijvertje en de rest natuurlijk!

grtz

Hokie
26-05-2009, 16:51
Moi Ester,

Welkom op het forum. Het is zoals Padde zegt, koi hebben een grotere leefruimte nodig. Zolang ze maar klein zijn, zal het best gaan, maar ze groeien snel, soms meer dan 10 cm per jaar. Dan zijn ze al snel te groot voor je vijver.
Maar je hebt een aardige huisdieren verzameling.

Hokie

Ester
06-06-2009, 13:38
Dankjulliewel.
We hebben het er al over gehad dat als de koi's te groot worden we op zoek gaan naar iemand met een grotere vijver die ze graag wil hebben.
Als je nou nagaat dat ik toen ik de eerste keer bij het tuincentrum vroeg hoeveel ghostkoi's er in onze vijver konden, er is gezegd dat er wel 3 inkonden.
Verder zei ze niets over de groei van de koi.
Goofy, onze eerste koi (ghostkoi), was al snel groot en is naar een vriend verhuisd.