PDA

View Full Version : Mijn vijvertje....

rvm1983
07-05-2009, 22:03
Hey hallo allemaal,

Ben nieuw hier, wil me bij deze ff voorstellen wel zo netjes.

Mijn vijver is +/- 2.70 X 1.50 x 1.80 bevat ongeveer 6 m3 water gemeten tijdens het vullen. De vijver is rond september aangelegd. Ligt op het noorden met alleen ochtend zon.

Er is een drukfilter aanwezig met een uv filter 9 watt. De pomp is van Heissner een aque craft 4100 en het filter ook van heisser Heissner Klarwasser-Set FPU 10000.
En voor wat extra zuurstof een koi flow 30 met 4 luchtstenen. Werd me aangeraden als je een steur hebt..

Hier een aantal foto's van de aanleg en het totaalbeeld en wat vissen..

http://nl.fotoalbum.eu/rvm1983/a269267/slideshow

Groeten, Richard

padde
08-05-2009, 00:00
Hallo,

Welkom op dit forum, je vijver ziet er mooi uit! alleen lijkt je water vrij troebel, misschien een zwaardere uv lamp? aanbevolen word namelijk 3 watt per kuub, wat voor jou dus 18 watt zou moeten zijn. (heb zelf deze fout ook gemaakt :p )
Veel plezier op het forum!

grtz

Hokie
08-05-2009, 11:11
Moi Richard,

Mooie foto's. Je hebt er een mooie tuin van gemaakt. Niet alleen de vijver, maar ook de bestrating en de rest is mooi geworden. Nu laat het mooie weer maar komen, dan kun je lekker genieten van het eindresultaat.

Hokie

rvm1983
08-05-2009, 20:27
Heyzz.. bedankt...:D Was ff hard werken, maar dan hebbie ook wat. Heb inderdaad een zwaarder uv lamp nodig padde... Wil me vijver groter maken weet nog niet precies wanneer zwaarder lamp beetje zonde geld want weet nog niet precies hoe groot.. Maar jah fouten zijn er om van te leren.. :rolleyes:

Grtz Rich.

09-05-2009, 22:45
Hey rvm 1983,

Welkom op de forum,en veel succes met de aanleg van je vijver.
We hopen op bijkomende mooie foto's,zodat we je kunnen opvolgen.

grtz cita.