PDA

View Full Version : karper pokken

martin
28-10-2000, 21:21
IK HEB OP EEN YAMABUKI OGON VAN ONGEVEER 40CM LAST VAN KARPER POKKEN. DEZE HEB IK IN DE ZOMER LATEN BEHANDELEN ZOVEEL MOGELIJK LATEN WEGSNIJDEN ONDER VERDOVING EN DAN IN EEN BAD GEPLAAST MET VOOR KORTE TIJD MET BACTIMON VANVELDA SPIJTIG GENOEG ZIJN DE KARPER POKKEN NIET VERDWENEN EN WAT NOG ERGER IS WORDEN EEN PAAR VAN MIJN ANDER VISSEN BLIJKBAAR OOK BESMET MET DEZE POKKEN WAT KAN IK DAAR AAN VERHELPEN EN VOORKOMEN DAT NOG ANDERE VISSEN BESMET WORDEN DANK BIJ VOORBAAT VOOR MOGELIJKE REACTIES

MARTIN

Eric B.
29-10-2000, 17:59
Karper poken of soms ook vispoken genoemd laten wegsnijden is gewoon dierenmishandeling. Sorry dat ik zo reageer, maar dat is iets wat voor mij niet kan. http://pondlibrary.org/ubb/frown.gif Tenzij het om een tumor zou gaan, dan is dat normaal dat men dit laat wegsnijden,maar kaperpoken wegsnijden…. http://pondlibrary.org/ubb/frown.gif Deze ziekte is niet besmettelijk, en gaat door het verhogen van de watertemperatuur van + 10 graden vanzelf weg. Deze ziekte kan altijd terugkomen. Deze vis heeft hiervan geen last en is dus gewoon normaal. Er is ook geen enkel medicijn voor dit probleem. Het is natuurlijk geen zicht en het ontsiert uw vis, dat begrijp ik, maar er is hier tegen deze ziekte geen enkele remedie op basis van medicijn , tenzij temperatuur verhogen. Het gaat vanzelf weg, ook al komen er eerst enkele bij, en kan het herstel lang duren. Maar het is niet besmettelijk en niet lastig voor de vis.

[This message has been edited by Eric Buedts (edited 29 Oktober 2000).]

martin
31-10-2000, 00:32
bedankt eric voor het snelle antwoord
ik zal in het vervolg indien dit werkelijk karperpokken zijn deze niet meer laten weg snijden maar toch heb nog een vraag wat ik moet doen ingeval het zou blijken dat het tumors zouden zijn en zijn deze dan besmettelijk hoe zou ik kunnen een ondersheid maken tussen een tumor en een karper pok

martin

Eric B.
31-10-2000, 23:47
Een tumor is niet besmettelijk.