PDA

View Full Version : Wie ben ik en wat is mijn vijver?

Jenny
05-03-2009, 00:18
Hallo ,

Ik ben Jenny. Heb geen Koi's. Heb gewone vijvervissen, dus goudvissen, Sarasa's, Shubunkin, 1 voorn:) en een paar waggelvisjes. Waggelvisjes zijn voor mij van die misvormde dingen met een baygezicht en een dik lijfje. Leeuwekoppen zijn mijn favorieten hierin maar reigers vinden hetzelfde. Ben ze dus binnen een paar seizoenen kwijt. (Jammer genoeg).

Koi's want ik heb sterk het idee dat dit een koisite is.

Tja ze zijn mooi. Maar vreten je planten op en ik wil planten. Feitelijk doen koi's alles wat niet kan in een vijver die ik wil. Dus kan het niet,

Ik heb wel libelle's en kikkers en padden en zelfs salamanders. En waarschijnlijk dingen die ik nog niet heb gespot.

Ik las iets over koi's uit de hand laten eten. Dat is natuurlijk super. Maar mijn goudvissen komen aan mijn vingers sabbelen en dat is minstens net zo super vindt ik.:p

Mijn goudvissen zijn mij net zo lief als mijn katten. Ik geniet van mijn vijver. Ben een echte liefhebber.

Heb een paar foto's bijgevoegd. Niet echt vissen maar wel het totale plaatje en waar mijn vijver daarin hoort.

Groetjes Jenny

Hokie
05-03-2009, 12:31
Moi Jenny,

Welkom hier op het forum, en het maakt niet uit dat je geen koi hebt. Je bent een vijverliefhebber en dat is genoeg.
Heb je andere bericht ook gelezen en beantwoord. Nu zie ik op de foto's dat de vijver klein is en makkelijk toegankelijk voor je kat. Hebben je goudvissen hier geen hinder van??
De goudvissen die niet gezond zijn, goed bekijken en vertel ons dan of het ook wondjes kunnen zijn.

Hokie