Ik ben in het bezit van een koivijver met daarin verschillende koi's 1 daarvan een shusui heeft 1 oog wat er troebel uit ziet.
Het is nl.grijs i.p.v.zwart ook is het net of deze grijze laag op het oog zit zodat deze wat dikker lijkt.
Wie weet wat ik hiermee moet doen ?????
Halo
De ziekte kan verschillende oorzaken hebben. Het kan een parasiet zijn, zoals de oogzuigworm of het kan een bacteriële infectie zijn, slechte waterkwaliteit, slechte stofwisseling ( storing van metabolisme), slechte of te éénzijdige voeding of gewoon een lichamelijk letsel door een voorwerp.Het is wel zelden besmettelijk, maar apart zetten en behandelen is wel aangewezen, gewoon om te verkomen van … Een microscopisch onderzoek is aangewezen.
Eén vraag misschien, eet de vis nog goed, zo ja dan is het OK , zo niet dan kan het vistuberculose zijn, wat niet kan behandeld worden.
Soms kan het toevoegen van vitamine A, B1, B2, B6, B12 en C de vis versterken. De vitamine moet je in het voeder mengen. Groeten
Eric Buedts
Aqua-Botanica-Koi
Reststraat 24
3390 Tielt-Winge
016/502038
FAX 016/503077
e-mail: abkoi@abkoi.com
http://www.abkoi.com
[This message has been edited by Eric Buedts (edited 19 September 2000).]
dank u voor de aanwijzingen.
De vis eet nog goed, er is verder niets aan te merken in zijn gedrag dat deze ziek/beschadigd is.
Ik heb twee maanden geleden een bacterieele infectie in mijn vijver gehad, diverse vissen hadden aandoeningen, die ik met een voederkuur(Velda) en een paar badbehandelingen(Bactimon) weer op de been kreeg.
Omdat u bacterieele infectie tot de mogelijkheden beschouwd zou het dan kunnen dat deze infectie nog steeds in mijn vijver dus in mijn water zit ??
Weet u een goed medicijn / middel om mijn hele vijver te behandelen tegen bacterieele aandoeningen? laat het mij dan even weten a.u.b.
Mijn vijver is 6 M3 met daaraan een planten vijver van 5 M3 in totaal dus 11 M3. Hiertussen ligt een vijfkamer filter.
Alle tips die mij kunnen helpen zijn van harte welkom.