View Full Version : Stress
Ik heb zondag tien jonge koi's gekocht op de koi dagen in Arcen.
Nu heb ik deze koi's in een quarantainebak gedaan,ze zwemmen en daarna gaan ze op de bodem liggen of hangen onderste boven.
Hoe komt dit ???????
Beste Rambo,
Het zal niet zijn dat je nieuwe aanwinsten aan het uitrusten zijn van de lange reis.
Het lijkt mij raadzaam om snel het water waarden te testen. Ik denk dat je zult schrikken van het resultaat.
Succes,
Arie
[This message has been edited by Eric Buedts (edited 25 Augustus 2000).]
Twan Derksen
14-09-2000, 22:57
Beste Rambo,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Koi welke ik in Arcen had gekocht. De eerste dagen dat de Koi bij mij in de vijver zat waren ze zeer levendig, aten goed en vertoonden geen problemen. Na een paar dagen hetzelfde probleem als jij aangeeft. Ik heb bij verschillende kwekers geinformeerd en allen kwamen tot dezelfde conclusie: Stress. Advies; Koi uit de vijver halen en in een quarantaine bak plaatsen. Het advies aan mij was om op elke liter water in de bak ongeveer 3 gram zout toe te voegen en dit een week vol te houden. Zorg voor een goede beluchting en filtering in de bak. Ververs ook elke dag het water voor ongeveer 50%. Bij mij heeft dit geholpen, mijn Koi zwemt weer actief in de vijver.
Twan