playtime
22-07-1999, 17:45
4 weken geleden wilde ik een vijver hebben, 3 weken geleden een flinke put gegraven en 2 weken geleden hebben we hem gevuld.
So far so good...
Ik zal het geheel even beschrijven:
2500 l.
15 grote bosjes zuurstofplanten, diverse moerasplantjes en andere waterplantjes.
Aquarius 1800 pomp en een filter geschikt voor 7000 l.
1 Luchtslangetje.
Ik heb direct na het vullen 2 producten in het water gedaan, 1 om het water te ontchloren en 1 om het bacterieleven op te wekken.
Aqua fresh en Aqua ...?
verleden week heb ik via de vyverexpert.nl een nieuw product besteld : turbo groei
http://www.vyverexpert.nl/turbogroei.htm
De beschrijving staat erbij en leek me wel intressant voor een nieuwe vijver...
2 weken gewacht en toe zijn er (kleine) visjes in gegaan :
8 shubunkins, 10 sarassa's en 1 steurtje
De zaterdag was mijn vijver nog kraakhelder, zondag kwamen we terug van het strand en was de vijver vreselijk groen gekleurd.
Dit werd de afgelopen dagen alleen maar erger .
WAT heb ik verkeerd gedaan ?
Ik ben nog maar pas begonnen met de vijver dus ik heb er nog helemaal geen verstand van.
Als iemand mij kan helpen dan hoor ik dat graag.
Playtime
So far so good...
Ik zal het geheel even beschrijven:
2500 l.
15 grote bosjes zuurstofplanten, diverse moerasplantjes en andere waterplantjes.
Aquarius 1800 pomp en een filter geschikt voor 7000 l.
1 Luchtslangetje.
Ik heb direct na het vullen 2 producten in het water gedaan, 1 om het water te ontchloren en 1 om het bacterieleven op te wekken.
Aqua fresh en Aqua ...?
verleden week heb ik via de vyverexpert.nl een nieuw product besteld : turbo groei
http://www.vyverexpert.nl/turbogroei.htm
De beschrijving staat erbij en leek me wel intressant voor een nieuwe vijver...
2 weken gewacht en toe zijn er (kleine) visjes in gegaan :
8 shubunkins, 10 sarassa's en 1 steurtje
De zaterdag was mijn vijver nog kraakhelder, zondag kwamen we terug van het strand en was de vijver vreselijk groen gekleurd.
Dit werd de afgelopen dagen alleen maar erger .
WAT heb ik verkeerd gedaan ?
Ik ben nog maar pas begonnen met de vijver dus ik heb er nog helemaal geen verstand van.
Als iemand mij kan helpen dan hoor ik dat graag.
Playtime