BMWtje
09-05-2008, 20:53
Mijn vissen schuren (flitsen) bijna allemaal. Ik heb alles onderzocht, waterwaarden Nitriet, nitraat, GH, KH, PH. alles in orde. GH en KH lagen wat aan de ondergrens. Heb nu de GH verhoogt naar 10 Ga komende week ook de KH iets omhoog halen. PH is 8. Dus water is goed. Ik heb van 4 vissen een afstrijkje genomen (op verschillende dagen), Niets te zien. Geen parasieten of andere levende organismen.
Ik vertrouwde het niet en heb een collega die zeer goed thuis is op Koi gebied, er eens naar laten kijken. Weer waterwaarden gemeten weer een afstrijkje genomen.
Niets, niets, niets!!!:confused:
Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt, of weet iemand waarom de vissen schuren??
Ik zou het graag willen weten.
De vissen zijn verder gezond, zwemmen, eten, hebben geen zichtbare aandoeningen.
Alvast bedankt.
BMWtje
Ik vertrouwde het niet en heb een collega die zeer goed thuis is op Koi gebied, er eens naar laten kijken. Weer waterwaarden gemeten weer een afstrijkje genomen.
Niets, niets, niets!!!:confused:
Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt, of weet iemand waarom de vissen schuren??
Ik zou het graag willen weten.
De vissen zijn verder gezond, zwemmen, eten, hebben geen zichtbare aandoeningen.
Alvast bedankt.
BMWtje