View Full Version : Koi vangen
Hallo
Het is een beetje rare vraag maar hoe kan ik een koi het beste vangen....
Een verre buurman geeft 5 Koi's weg een is mooi door zijn grote zo'n 40cm. Maar Ik kan ze met mijn schepnet nioet vangen. Er zitten ook goud zilverwindes in en goudvissen. Deze zijn heel makkelijk te vangen.
Ideeen GRAAAAAAG!!!
Alvast bedankt
Webmaster
22-07-1999, 04:02
Zo'n rara vraag is dat niet hoor. In tegendeel het is een hele goede vraag want maar al te vaak maakt men hier grove fouten.
Voor de koi liefhebbers kunnen volgende tips in acht genomen worden. Een goed koinet heeft een doorsnede van minimum 50 cm. Dit hangt een beetje af van de grote van koi die u in de vijver hebt. Het visnet moet ondiep zijn zodat de koi zich bij het vangen niet kan verstrengelen in het net. Voordat we de vis vangen moeten we eerst een voldoende grote drijfbak op de vijver laten drijven en hier genoeg vijverwater indoen. We vangen de koi rustig, dit wil zeggen we jagen de vissen niet op, we hebben geduld, desnoods moeten we er een uur over doen. Maak geen geweldige bewegingen met het net. Dit alles veroorzaakt alleen maar stress bij de koi en dat is zeer slecht. Koi zijn tam en laten zich vrij vlug pakken op voorwaarde dat je het rustig aandoet. Neem nooit maar dan ook nooit de koi uit het water door het visnet naar boven te halen. Beweeg gewoon het visnet met de koi naar de drijfbak. Klik de drijfbak, eventueel met het visnet, en laat het visnet in de drijfbak schuiven. De vis kan er nu rustig uitzwemmen. Proficiat, U hebt uw koi zeer vakkundig gevangen
Ik wil even reageren op het bericht van de webmaster. Er staat onderin een stukje dat een koi tam is, maar in de situatie waar puppy het over heeft is een koi niet tam deze zwemmen tussen goud en zilver windes en dat zijn nerveuze vissen. Ik heb dit zelf ook ik heb nog geen koi vijver maar wel een vijver waar ook windes in zitten mijn 2 koi,s zijn erg schuw door de windes.
Om veel plezier te hebben van je koi's horen windes niet in je vijver.
Ik kan alleen zeggen dat je veel geduld moet hebben om die koi's te vangen.
Succes
Perry Bos
Webmaster
23-07-1999, 03:17
Klopt Perry,
100% met je eens.