PDA

View Full Version : verhuis van vissen???

guyke
03-07-2007, 20:14
Hallo daar;

Kan er iemand mij eens de uitleg geven hoe ik het beste koi's verhuis?
Hebben net woning gekocht te westerlo met vijver en zou graag mijn beestjes op een veilige manier mee willen overbrengen!!!( wel 45 min. rijsden )
Woning heeft wel tijd leeggestaan en vijver is groen van kleur met zicht tot een 30cm!
Ga al filter bijplaatsen met uv lamp om zo helder te krijgen want blijken reeds nog weesjes op te vzitten!!!( 1 goudvis en 3 zwart kleurige maar weet nog niet welk )
Zal dit weekend alles instaleren en de water waardes nemen en hierbij vermelden!!!

Met vriendelijke groeten guyke...

Webmaster
04-07-2007, 19:47
Dat groen water is op zich geen probleem hoor. In tegendeel.
Het beste ga je eens langs bij een koi winkel waar ze je dozen kunnen meegeven waarmee de koi uit Japan komen. Verder heb je plastiek zakken nodig. Kun je ook bij ene koi winkel aangeraken. Voor de veiligheid doe je wel twee zakken inéén.

Je vult de zakken met net genoeg vijverwater zodat de koi die rin komen te zitten volledig in het water kunnen liggen.

Het beste is eigenlijk een zuurstoflfles maar wellicht heb je dit niet. De zak opblazen met een fietspomp is ook al veel waard.

De zak uiteraard goed afbinden en in de doos plaatsen. De doos dan in de dwarrichting van de auto plaatsen zodat bij het vertrekken en stoppen de koi niet met snuit of staart tegen de doos kunnen stoten.

Enkele tips:

Stop het voederen van de te verhuizen koi.
Doe de verhuis op een zo koel mogelijke dag. Dus niet als het buiten 27 graden is. Hoe koeler het vijverwater hoe meer zuurstof het voor de trip kan bijhouden.

guyke
06-07-2007, 15:07
Alvast bedankt voor deze info, water begint reeds helderder te worden!!!
Ga nu dit weekend het water testen en kijken wat de waardes geven!!!
Greetz guyke!!!

Thanks...