PDA

View Full Version : josl bedankt

marchertje
20-06-2007, 13:39
hallo josl

heel fijn dat je hebt gereageerd op mijn oproep.
dus als ik je goed heb begrepen hoef ik niet bang te zijn dat mijn filter overloopt en mijn vijver leeg.
ik ben van plan om mijn nieuwe vijver 2meter diep 3 meter lang en 2 meter breed te maken.
en ik zal je advies opvolgen en een pomp van 6000 liter per uur achter mijn filter plaatsen .
voor mijn gevoel moet zeeffilter,3 kamerfilter en lamp deze nieuwe vijver ook weer zo mooi helder en gezond maken als de vijver die ik nu heb.
ik denk er zelf over om een skimmer er bij te plaatsen maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
mijn koi's zijn ook toe aan een grotere omgeving ( 6 stuks van een lengte tussen de 45 en 55 cm.
deze gezonde en mooie jongens beginnen een beetje te dik te worden naar mijn mening door ruimte gebrek.

josl nogmaals bedankt voor je uitleg groetjes marc

josl
20-06-2007, 22:01
hallo,

geen dank.

dat gaat allemaal goed komen,dan hebben je vissen een mooie ruimte om te zwemmen.

als ze dik worden komt dit meestal dat de vijver niet diep genoeg is,niet genoeg druk op de vis.
teveel voederen kan natuurlijk ook de oorzaak zijn,of verkeerd voeder.
wat voeder je?

als er nog vragen zijn,laat maar komen.

groetjes

marchertje
21-06-2007, 10:53
hallo

ik denk inderdaad dat het komt omdat mijn vijver niet diep genoeg is,is nu 1.20 diep .
ik voer mijn visse ongeveer 3 a 4 keer per dag een 50 gram per keer.
ik gebruik als voer takazumi vital,en in de zomer meng ik dat met takazumi grower.
dit is wel niet het beste voer maar volgens mij ook zeker niet slecht.
ik heb ook nog wel een vraagje, zoals je vast al ergens op het forum gelezen zult hebben zit ik nog te tweifelen om op de nieuwe vijver een skimmer te maken.
zijn skimmers makelijk te monteren en aan te sluiten op mijn nieuwe zeeffilter .

alvast bedankt .

groetjes

josl
21-06-2007, 19:11
hallo,

je geeft toch goed voeder,ik zou toch minderen tot een driemaal per dag,dit is meer dan voldoende.
ik geef tweemaal per dag saki-hikari, dit is voldoende,als je de vissen moet geloven kan je er om het uur voer ingooien,die blijven vreten:D

skimmers heb je in verschillende modellen.
de inbouw om in de zijkant in te bouwen werkt het best,dit is makkelijk te plaatsen,werkt met dichtingen waar de folie tussen komt,hierachter de pomp en dan de zeef.
je kan ook een drijfskimmer kopen,dan hoef je niks te monteren,bij sommigen zit de pomp er zelfs al in.

groetjes