View Full Version : gin-rin asagi?
patrickv6306
24-12-2006, 14:53
hallo allemaal, :rolleyes:
een vraagje is dit een gin-rin asagi?
volgens sommige niet maar gin-rin is dat glinsteren van de schubben toch?
een koi liefhebber
siervijver 2m x 3m x 0.80m biotec5 + aquamax10000 + 11 watt uvc
koivijver 2m x 3m x 1.5 m eigen 3 meerkamerfilter met 4 filtermediums + aquamax13000 + 55watt uvc
hallo,
zoals ik het zie heb je gelijk.op een foto is toch moeilijker te zien of het ginrin is,het kan ook weerspiegeling zijn als je een flits gebruikt.
de definitie:
Kin Gin Rin zijn de laatste koi variëteit. Het zijn niet-metaalglanzende koi maar waarvan de schubben een glinstering hebben. Kin (gouden) en/of Gin (zilveren) schubben op de rug. Hun volledige lichaam is dus niet bedekt door een glanslaag. Het zijn enkele schubben die erg opvallen doordat ze glinsteren. Koi met meer dan 20 glinsterende schubben mogen we Kin Gin Rin noemen. Kin Gin Rin kan in elke variëteit voorkomen en van zodra ze vuldoen om bij Kin Gin Rin te behoren plaatsen we Ginrin voor hun naam. Een Showa die meer dan 20 glinsterende schubben heeft noemen we zo Ginrin Showa om een voorbeeld te geven.
groetjes
patrickv6306
28-12-2006, 18:54
beste josl,
ik ben na je uitleg direct de koi gaan onderzoeken zoals je beschreven hebt.
ik heb foto's gemaakt met flits en zonder. ik heb de koi van dichtbij goed bekeken en zo te zien zijn het echte glinsterende schubben. prachtig.. hij of zij (dat weet ik nog niet) mag nu de naam ginrin asagi dragen ,terwijl de vorige eigenaar deze dood wou gooien omdat die aan de zijkant een wond had. de wond is trouwens in nog geen 6 maanden volledig genezen. bedankt voor je info!! patrickv6306
hallo,
veel succes met je koi, zo een mooie koi dood doen,dat is zonde.
je zorgt goed voor je koi,doe zo verder.
een goed nieuwjaar.
groetjes