View Full Version : ALGEN
andymens
26-08-2000, 04:35
IK HEB EEN VIJVER VAN 7500 LT.
MIJN PLANTEN VERSLIJMEN EN DE ALGEN GROEIEN
TEGEN DE WANDEN EN HET ONDIEPE GEDEELTE.
WAT MOET IK GEBRUIKEN ?
DRAADALGPOEDER VAN PONDPERFECT MET PENAC IN
COMBINATIE MET PERFECT STABEL.
OFIETS ANDERS?
IK BEN MAAR EEN BEGINNELING HOOR
Webmaster
26-08-2000, 23:55
Test eerst eens uw water. Als de waterplanten verslijmen is dit veelal te wijten aan te zacht water. De GH en KH waaden moeten voldoende hoog liggen. Lees er meer over in de artikels afdeling, bij informatieve artikels.
De dag van vandaag zijn al heel wat goede producten op de markt. U kan inderdada het voorgestelde product nemen maar ook het gamma van Bacta-Pur kan u hier zeker voor inzetten.
Bacta-Pur Klear zijn bacteriën in vloebare vorm die de algen gaan bestrijden.
Doorzoek deze site via "zoeken" in zowel artikels als dit berichtenbord als u meer wil weten over Bacta-Pur
andymens
29-08-2000, 04:45
eerst en vooral bedankt voor het snelle
antwoord.maar de producten van bacta-pur
heb ik reeds geprobeert en zonder resutaat.
maar ik zal eerst uw raad opvolgen en mijn
water eens testen.bedankt.
henri ringer
29-08-2000, 18:23
Na uw water te hebben onderzocht, en eventueel de hardheid te hebben aangepast, probeer dan uw vissen minder te voeden. De oorzaak van algen is vaak te veel voedsel. Laat de vissen de algen opeten. Verwijder alles dat afsterft in de vijver. Ontbindend organisch materiaal is voeding voor algen. Gebruik zo weinig mogelijk chemicaliën. Liever wat algen dan zieke vissen en planten. Een vijver is tenslotte geen zwembad. Een bacterie cultuur is geen wondermiddel. Bacteriën ontnemen wel een groot gedeelte van de voeding aan de algen.