PDA

View Full Version : Electronische draadalgverwijderaar

Kurk
20-08-2000, 23:13
je in de winkel zo'n draadalg verwijderaar kopen die werkt op electronische frequenties.
Hij stuur deze frequenties het water in en hierdoor gaan de draadalgen dood. Ze zeggen dat dit voor 100% moet werken, ik las in een nieuwsgroep dat iemand hem had en hij zei dat het voor 90% werkte. Als dit inderdaad zo is, de draadalgen gaan dood, met een apparaat wat nog geen 150,- kost. Waarrom heeft nog niet iedereen zo'n ding, en zijn alle problemen rond draadalgen over ??

Wie heeft er ervaring mee hoe dit apparaat werkt ?

Bedankt,
Jeroen
jeroen@droogh.com

Stefanotus
18-03-2001, 01:48
Waarom gebruikt iedereen toch gelijk middeltjes en apparaten om (voor hun) ongewenste toestanden tegen te gaan? Ga liever eerst na waarom het komt dat er alg in het water aanwezig is. In het voorjaar ben ik blij dat er alg in mijn vijver aanwezig is. Maar deze verdwijnt in de loop van het seizoen.
Kijk eens op deze site bij de artikels. Daar staat een mooi onder faq een schitterend artikel over algen. lees dit eens door. Dan wordt je als snel wat dingen duidelijk.
Alleen een ding snap ik nog steeds niet. Iedereen verkondigd maar dat een vijver in de half-schaduw moet liggen. Zo kan je ver algvorming gedeeltelijk tegenhouden. Maar als je in de natuur kijkt. Dan zie je de mooiste en helderste vijvers in de weilanden, in de volle zon. Hoe verklaart men dit? Ook mijn vijver staat in de volle zon. Van 's morgens tot 's avonds. En nog nog problemen gehad, wat betreft algen.
Maar om op je vraag terug te komen. Kijk eerst waarom er iets in je vijver gebeurd en wanneer. Vaak is het logisch te verklaren. Probeer de oorzaak op te sporen en die daar wat aan. En ga niet zomaar de symptomen bestrijden.

Webmaster
18-03-2001, 10:37
Prima antwoord Stefanotus ik kon het zelf niet beter zeggen.
We hebben ook een dossier over algen waarin je alles terugvindt over dit onderwerp ook onder andere de faq over algen waarin Stefanotus naar verwees.