View Full Version : Wat is dit voor gedrag??
Ik heb twee goudvissen in een vijver die de laatste tijd raar gedrag vertonen. Ze zwemmen uren hysterisch achter elkaar aan en de 1 beukt daarbij de ander in zijn zij.
Wat is dit voor gedrag? Moet ik me zorgen maken?
groetjes,
Rosie
hallo rosie
geen probleem hoor , dit is gewoon paaigedrag . bij mij deden de koi het ook uren na elkaar , zetten eitjes af en nu heb ik al jonge koi die 14 dagen oud is . niets van aantrekken zou ik zeggen . gewoon de natuur zijn gang laten gaan , en de rest komt vanzelf ;)
mvg koi500
Dank je wel!
Okee, gezellig, uitbreiding.. Dacht dat ze dat alleen in het voorjaar deden
Mag ik je nog wat vragen? Tijdens mijn ochtendinspectie zag ik dat 1 van de goudrakkers een witte stip bij zijn rugvin heeft. Ik ben gelijk gaan zoeken naar de ziekte "witte stip", maar op afbeeldingen van vissen met de ziekte zie ik duidelijk relief (bobbeltjes, alsof t op de huid ligt). Die van mij heeft geen bobbeltjes, maar echt een vlek, alsof er daar geen kleur zit. Ik merk verder niks aan hem, behalve dan wat ik eerder schreef (=dezelfde goudvis), maar dat is dus paaien.
Wat denk jij?
groetjes,
Rosie
hey ,
terug geen zorgen maken . het gebeurd wel eens dat ze zogezegde paai knobbeltjes krijgen rond die tijd . hou het gewoon in het oog , indien het zou veranderen laten nakijken .
veel sucses
Hoi,
Zou het ook iets met de kleur van zijn vinnen te maken kunnen hebben. Hij heeft nl witte vinnen. Tis trouwesn geen knobbeltje, maar echt een vlek
Zie geen verandering, witte plek blijft, maar wordt niet groter. Vis wel trouwens, die groeit als kool. Vergeleken met mijn elritsen is het een soort haai...
Leuk, man, vissen..haha
groetjes
Bas Jansen
11-08-2006, 23:16
Zo heb ik sinds kort ook een aantal goudvissen van het formaat "haai"
Voordat ze zo moddervet werden deden ze ook vrij hysterisch achter elkaar aanzwemmen en botsen.
Zo heb ik sinds kort ook een aantal goudvissen van het formaat "haai"
Voordat ze zo moddervet werden deden ze ook vrij hysterisch achter elkaar aanzwemmen en botsen.
O ja?
Die van mij hebben weer een nieuw spelletje. Nu zwemmen ze keihard in kleine rondjes achter elkaars staart aan en draaien zo cirkeltjes...:confused: