View Full Version : coccolietenkrijt
Ik ken iemand die onlangs coccolietenkrijt heeft gekocht en het heeft toegepast.
Zijn vijver is helderder en zijn draadalgen beginnen af te sterven.
Heeft iemand er van gehoord en is de verheldering en afsterven van draadalgen aan het product te wijten?
Jim
henriringer
26-05-1999, 16:42
Cocolietenkrijt is een uitstekende drager voor bacteriën. Het biedt een enorme oppervlakte door zijn porositeit. Cocolietenkrijt buffert de pH en regelt de KH door zijn hoog gehalte aan calciumcarbonaat en verbetert daardoor de condities voor de bacteriën. Cocolietenkrijt op zichzelf doodt geen bacteriën, maar het draagt toe tot de versnelling en optimalisatie van het proces. Het werkt enkel in combinatie met een efficiënte bacteriën populatie.
(Dit bericht werd aangepast door henriringer op 26 Mei 1999.)
henriringer
26-05-1999, 16:44
correctie: cocolitetenkrijt doodt geen algen (i.p.v.bacteriën)
rob verbeeck
17-06-1999, 15:41
Kan iemand zeggen waar dat coccolietenkrijt
te verkrijgen is? Eventueel in de regio Kempen (België).
Ik zou dat wel eens willen uitproberen.
Groetjes Rob.
henri ringer
18-06-1999, 16:26
Er bestaat op de markt o.a. een Brits product onder de naam "Merlin", te verkrijgen in een aantal zaken. Cocolietenkrijt wordt ook verkocht als "maerl" in allerlei verpakkingen.
Prijzen varieren zeer sterk.
Meneer Verbeeck
Ik kan er aan geraken voor 6.5 fr per kg. Als u iets laat weten dan breng ik het 30 juni mee als ik u daar tegen kom.
Natuurlijk kan ik geen honderden kilo's vervoeren. Maar ik kan wel aan enkele tonnen (1000 kg) geraken. Mijn oom heeft het namelijk gekocht en waar hij het haalt moet je het in principe per ton kopen. Hij heeft heftig kunnen onderhandelen en heeft uiteindelijk maar 200 kg moeten nemen. Zijn garage staakt gewoon vol. Hij had maar 25 kg nodig. De zakken zijn van 25 kg (als u een hele zak nodig hebt). Laat maar iets weten we regelen het wel.
JIM
hallo kan iemand mijn zeggen waar ik coccolietenkrijt in nederland kan kopen
en misschien ook nog hoe duur dat is .
bij vb dank
weet dat niemand??????? :confused:
Mini freak
15-09-2005, 14:56
informeer hier eens dit is de importeur van coccolietenkrijt, misschien kunnen zij je verder helpen aan wie ze leveren. Normaal gesproken zou je dit kunnen vinden bij dieren speciaalzaken.
Atece Nv
Wilde tijmstraat 4/11
1080 Brussel
Belgie
Tel.: 02-410 93 77
Fax: 02-422 13 15
De fabrikant ligt in Maastricht, Ankerpoort NV
Op de Bos 300, 6223 EP Maastricht
Telefoon +31 (43) 366 37 37
Peter Maes
21-09-2005, 21:23
Coccoliethenkrijt is spotgoedkoop.
Te verkrijgen bij
Janssens-Smets NV
Industrieweg 6
Grobbendonk
014/507070
Een volledig natuurlijk product dat volledig onschadelijk is voor je vissen. Integendeel !
500gr per vierkante meter het eerste jaar, dan een onderhoudsbehandeling
van 250 -300 gr per vierkante meter de volgende jaren.
Best starten in de maand maart.
Je krijgt een melkwitte vijver maar na een week is dit verdwenen en begint de werking: oplossen van de sliblaag.
Wordt ook gebruikt in grote parkvijvers waar het met strooiboten verdeeld wordt.
Succes
dat is een beetje ver 368km van lathen ligt in de buurt van meppen (D) is er niets dichter bij .
ik bedank mij voor die mij probieren te helpen
so ik ben in grobbendonk geweest een paar weken geleden ,en heb 150kg coccolietenkrijt gehaalt het water ist naar toevoeging glasklaar 5,50euro voor een 25kg zak