View Full Version : juiste naam ?
allen,
ik heb een koi zwemmen waarvan ik eerlijk gezegd de juiste naam niet weet. misschien kunnen jullie me helpen?
zelf denk ik een kohaku moet rood zijn en een bij kojaku zou zwart aanwezig zijn en een hariwake is eigenlijk geel. dus graag suggesties.
allen,
ik heb een koi zwemmen waarvan ik eerlijk gezegd de juiste naam niet weet. misschien kunnen jullie me helpen?
zelf denk ik een kohaku moet rood zijn en een bij kojaku zou zwart aanwezig zijn en een hariwake is eigenlijk geel. dus graag suggesties.
dit is een koyo, die voor het eerst is ingevoerd in België door POJK denk ik.
dit is een koyo, die voor het eerst is ingevoerd in België door POJK denk ik.
zou idd kunnen pietje, nou zegt een maatje van me dat het een orenji hariwake is. nou weet ik het nog niet eigenlijk. misschien kan iemand anders nog een ordeel geven?
Mini freak
01-02-2006, 08:03
Een prachtige Koi moet ik zeggen geweldig.
Volgens mij is het ook een Orenji Hariwake, hij/zij is mooi zilverkleurig, wordt ook wel gezegd metaalachtige kleur ofwel platinum. Ook op de kop kan een oranje vlek voorkomen en is geen min punt.
Deze is hetzelfde als de Yamabuki Hariwake enkel heeft deze dan heldere licht gele vlekken ook op de kop of niet.
zit ik wat te typen en te doen blader ik verder hier op de site zie wat ik tegen kom,
http://www.pondlibrary.com/artikel/48/63/Hikari-Moyomono.htm
mini freak bedankt voor het compliment ben zelf ook erg tevreden over de koi.
na wat speurwerk van mezelf in een koi boek ben ik er op zeker van dat het een orenji hariwake is. jou artikel komt ook overeen met deze koi. bij een koyo zijn de tinten toch minder metaalachtig.
ORENJI HARIWAKE
Deze variëteit is de tegenhanger van de YAMABUKI HARIWAKE. De oranje patronen
op het platina lichaam moeten diep van kleur zijn en over een mooie metaalglans
beschikken.