PDA

View Full Version : polyester vijver

Unseen J
09-07-2000, 03:39
Onlangs heb ik een nieuwe vijver aangelegd....echter hoewel ik hier uitermate tevreden mee ben overweeg ik toch wel om op een redelijk kort termijn een iets groter vijver maar zekere een diepere vijver aan te leggen.....nu heb ik eens op het net zitten speuren en kwam ik op de volgende site http://www.vtk.nl/ daar staan ook afbeeldingen van wat zij maken .........en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar erg van onder de indruk was.
Nu heb ik ook gelezen dat je dit soort vijvers zelf kunt maken....nu vraag ik me af of je met de nodige behendigheid dit zelf ook zo mooi kunt maken of gebruiken hen daar speciale materialen voor...en als je dat kan kan iemand mij dan vertellen hoe dat in zijn werk gaat.......dan bedoel is dus de aanleg.....materialen.......ondergronden, zijwanden opbouw etc etc.....kan iemand mij hier iets (veeeeeeeeeel) meer over vertellen....dit ivm. met het vergroten van mijn eigen vijver en het vernieuwen van 2 bestaanden vijvers van twee mede familievijverliefhebbers

M.Vr.Gr
Jeroen Jansen

Ps kan iemand mij ook iets over de kosten vertellen.....per vierkante meter ofzo.

Webmaster
09-07-2000, 16:51
Dit soort vijvers kan je inderdaad zelf maken. Zo goed als vtk MAAR daarvoor heb je ervaring nodig.

Je gaat verschillende polyestervijvers aanleggen zoals je melde.

Wel ik kan je nu al met zekerheid vertellen dat je tweede vijver al beter zal zijn dan je eerste, en je derde nog beter dan je tweede.

Da's nu éénmaal zo. Met polyester werken doe je niet alle dagen en hoe meer je ermee werkt hoe beter je het kan.

Laat ons zeggen dat de ervaring van een vakman ene heel grote rol speelt dus daraom zal je waarschijnlijk vtk niet kunnen evenaren.

Polyestervijvers worden 9 op 10 opgetrokken door het metselen van muren in betonblokken waarop dat de glasvezel wordt aangebracht. De glasvezel matten worden dan ingestreken met polyester. Dit is de enige manier om een mooie zelf aangelegde polyestervijver aan te leggen.

Op deze site vind je al wat aanleg informatie ivm met polyester en de aanleg vane en vijver maar in de toekomst willen we dit zeker nog uitbreiden.

Ik bekijk momenteel hoe we een serie van artikels kunnen maken op deze site over aanleg van in het begin tot het einde. Dit is geen gemakkelijke klus maar we komen er wel.

Ondertussen kan je je vragen hier al kwijt.

Unseen J
09-07-2000, 18:16
Ik heb dit artikel van jullie inderdaad ook gelezen en heb hier een hoop waardevolle informatie vandaan gehaald.......nu vraag ik mij alleen af als ik de vijver eerst opbouw uit beton blokken en ik wil een ronding of een bocht maken hoe ik dat dan ga doen om deze mooi glad te maken ?

Boeykens Edwig
14-07-2000, 00:37
Door de betonblokken in de bochten in de lengterichting naar boven te metselen bekom je een mooiere draaicirkel. Daarna ga je de vijver mooi bezetten. Vervolgens met de verfkwast een laag waterafstotende G4 aanbrengen. Het polyesterwerkje laat je beter over aan een vakman - prijs ongeveer 1.200 tot 1.400 Bef per m² geplaatst. Daarna brengt u met de verfkwast een dikker laag top-coating aan (best zwarte kleur.
Al deze materialen zijn verkrijgbaar bij de vakman in polyester.

Groeten,
Ed