Wie wil er deze prachtige doitsu sanke beoordelen.
Devolder
25-08-2005, 09:17
Het hi(rood) op de koi is nu al gedeeltelijk aan het verdwijnen en zal met de tijd helemaal verdwijnen.Zie de gemarkeerde delen op de foto,
Mvg Johan :(
Hallo Yamato,
Bij de beoordeling van een Doitsu Sanke moeten we eerst uitgaan van een Kohaku patroon. Op het hoofd een mooie marutenplek en twee mooie krachtige hi platen op de schouders. Als we verder naar achteren gaan zie we op het middenstuk een klein hi patroon en verder naar de staart is er vrijwel geen hi meer te zien. Dit betekend dus dat het hi patroon niet in evenwicht is. Het laatste stukje hi vlak voor de staart gaat verdwijnen hetgeen de vis alleen maar ten goede komt, er blijft dan een mooie odome over. De rode plek op het hoofd gaat nog iets verder inkrimpen zodat er een kleinere plek overblijft, of (ik ga er van uit dat het nog een jonge koi is) mischien verdwijnt. De Koi heeft een krachtig Sumi patroon waarbij het op een van de schouderplaten iets teveel overgaat in spots, verder heeft de Koi een mooi shiroji op het lichaam en als de Koi nog jong is zal het hoofd ook nog mooi wit bijkleuren. Zoniet als het een oudere vis is hebben we te maken met een wat mindere huidkwaliteit, maar aangezien het wit op het lichaam zo zuiver is ga ik er welhaast zeker van uit dat het nog een koi is die in volle ontwikkeling is. Kortom een mooie verschijning met te weinig hi op het tweede deel van het lichaam. Het Sumi patroon moeten we beoordelen als een Bekko en van dat standpunt gezien is het sumi patroon aan de zware kant. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Fan Jin