PDA

View Full Version : Koi vijver aanleggen

Borgmans
15-11-1999, 00:26
Ik zou graag iemand ontmoeten die nu eens goede raad kan geven voor het aanleggen van een degelijke Koi vijver. Ik ben reeds enkele maanden op zoek, maar wordt met allerhande informatie naar mijn hoofd gesmeten voor het aanleggen van een Koi vijver. Ik ben bereid hier geld voor uit te geven, maar als ik denk iemand gevonden te hebben, dan is hij niet om te betalen. Kan iemand met mij kontakt opnemen om me te begeleiden.

------------------
912511

JeanPaul
16-11-1999, 06:12
Bezint eer ge begint luidt het spreekwoord.
Als je handig bent (echt handig) dan kun je een hoop zelf maken.'k Heb ook bijna alles zelf gemaakt behalve de folie HAI.Een goede installatie kost geld hoe groter hoe duurder.
Indien uw budget beperkt is waarom dan niet een kleine vijver maar een degelijke ???
Over de ideale vijver ( goede )??? dat hangt er vanaf wat ge wilt,gewone vissen,Koi's of zelfs geen vissen,een natuurvijver zonder filters enz... laat eens weten wat u juist in gedachte hebt ???? en de menigen hier zullen automatisch volgen.

Tot tikkens
Jean-Paul

Borgmans
17-11-1999, 00:24
De vijver die ik in gedachten heb moet mijn bestaande en kraakheldere biologische vijver vervangen. Het is een groffe ingreep in mijn tuin, en daarom probeer ik dit zo goed mogelijk te doen. Mijn nieuwe vijver moet tss 5x10x2 m worden. Ik wens een polyester vijver te bouwen. Ik zoek de beste oplossing voor een zo goed mogelijke waterkwaliteit voor echte Nishikigoi.

franklin van uden
17-11-1999, 19:04
Hallo ,

Een vijver van 100 m3 brengt nogal de nodige kosten met zich mee.
Zeker als u er zeker van wilt zijn de waterkwaliteit hoog te houden zodat de koi zich thuisvoelt.
In Theorie moet er 1/3 van het vijverwater in de filter zitten , en moet er binnen 4 uur al het water 1x door het filter gepompt worden.
Als u kiest voor het een gemetselde vijver die afgewerkt word met polyester is het raadzaam een vakman hier voor in te schakelen.Let op planning is de helft van de werkzaamheden , als u tijdens het plannen fouten maakt zijn die vaak niet meer te herstellen na het realiseren van de vijver (ik denk aan filter, bodemdraines etc.)
Dus een tip die ik u meegeef , laat u zoveel mogelijk informeren wat voor uw situatie de beste oplossing is.(ik denk aan factoren zoals ligging , hoeveel koi's wilt u in de vijver etc.)

Voor filterinformatie moet u eens kijken op de pagina : http://www.xs4all.nl/~koi/filterkreil.htm
Hier word de aanpak beschreven voor een koi vijver van 90 m3.
ik wens u veel succes met deze dure maar o zo mooie hobby ..

Franklin van Uden

(Dit bericht werd aangepast door franklin van uden op 17 November 1999.)

(Dit bericht werd aangepast door franklin van uden op 17 November 1999.)

Boeykens Edwig
19-11-1999, 20:21
Ik wil u wel begeleiden als neutraal persoon.
Gelieve contact op te nemen langs mijn e.mail adres: Boeykens@glo.be
Vertel me daar wat uw wensen zijn en welk budget u voor de planning had voorzien.
Groeten, Ed

Eric Buedts
11-12-1999, 17:51
Halo
Ik wil u ook helpen bij uw bouwplannen. Ik heb een winkel voor dit artikel. Ik wil vrijblijvend met u praten. Zonder verlichtingen eens praten en discuteren. Wat kan je zelf, waar kan ik helpen, prijs ENZ
Als dan Boeykens Edwig u ook help, kan het niet meer stuk of mislopen. Volg zijn raad maar goed op als onafhankelijk persoon.
Neem eens contact op.
Eric Buedts
Aqua-Botanica-Koi
Reststraat 24
Tielt-Winge
Tel:016/50.20.38
Fax: 016/50.30.77
Mail: eric.buedts@skynet.be

------------------
Eric Buedts