Nicobr
03-10-1999, 06:47
Op verzoek :
Zeker niet de bedoeling om er reclame voor te maken. Maar zoals je weet is
een koifilter voor de beginner zéééér duur tot 80.000 frank voor wat
polyester. Ik vond dit alles wat duur en heb samen met men stiefvader het
volgende gedaan.
- vijver zelf uitgegraven ( duurt wel eventjes )
- Rubberfolie gekocht bij een zeilmaker in de Antwerpse haven ( scheelde ook
een stuk)
- Zelf de voorbereiding gemaakt voor de bodemdrain ( ik lees ook boeken)
- bodemdrain in gewone buis diameter 110 m
- enz.
Foto's heb ik op het ogenblik niet. Die maak ik wel eens.
Deze Is opgetrokken uit klikkers ( kon ik gratis krijgen) en waterdichtgemaakt met beton ( een laagje van een centimeter ). De doorvoer van de bodemdrain heb ik wel gekocht (Kost niet zoveel).
Als doorsteek naar de pomp (in waterdichte kamer) een buisje dia 50 mm met afsluitkraan. De invoer van water kan afgesloten worden door een buis in de bocht te steken. ( boven het wateroppervlak). Je ka de filter dan kuisen. Je kan je filter evengoed optrekken uit snelbouw en dichtmaken met polyester. Maar je maakt het dan weer duurder. Natuurlijk zullen er mensen zijn die bij hoog en bij laag zweren bij vortexen, kamers enz. Maar onze vissen leven en zijn zeer gezond ( geen sterfte). Is dat niet het belangrijkste ??
Gegroet nico.
Voor plan e-mail.
Zeker niet de bedoeling om er reclame voor te maken. Maar zoals je weet is
een koifilter voor de beginner zéééér duur tot 80.000 frank voor wat
polyester. Ik vond dit alles wat duur en heb samen met men stiefvader het
volgende gedaan.
- vijver zelf uitgegraven ( duurt wel eventjes )
- Rubberfolie gekocht bij een zeilmaker in de Antwerpse haven ( scheelde ook
een stuk)
- Zelf de voorbereiding gemaakt voor de bodemdrain ( ik lees ook boeken)
- bodemdrain in gewone buis diameter 110 m
- enz.
Foto's heb ik op het ogenblik niet. Die maak ik wel eens.
Deze Is opgetrokken uit klikkers ( kon ik gratis krijgen) en waterdichtgemaakt met beton ( een laagje van een centimeter ). De doorvoer van de bodemdrain heb ik wel gekocht (Kost niet zoveel).
Als doorsteek naar de pomp (in waterdichte kamer) een buisje dia 50 mm met afsluitkraan. De invoer van water kan afgesloten worden door een buis in de bocht te steken. ( boven het wateroppervlak). Je ka de filter dan kuisen. Je kan je filter evengoed optrekken uit snelbouw en dichtmaken met polyester. Maar je maakt het dan weer duurder. Natuurlijk zullen er mensen zijn die bij hoog en bij laag zweren bij vortexen, kamers enz. Maar onze vissen leven en zijn zeer gezond ( geen sterfte). Is dat niet het belangrijkste ??
Gegroet nico.
Voor plan e-mail.