PDA

View Full Version : Soort KOI ????

Bor
04-08-2004, 23:22
Heb deze koi sinds kort aangeschaft en was benieuwd naar het soort

Etienne M
08-08-2004, 00:49
Het lijkt me een soort Hi-Showa

gr.

Etienne

Pietje
08-08-2004, 09:04
Het lijkt me een soort Hi-Showa

gr.

Etienne

idd etienne ik denk het ook, een hi showa maar wel van zeer lage kwaliteit

Bor
08-08-2004, 11:46
Let wel dat het hier om 2 verschillende koi gaat en niet een en de zelfde

Pietje
08-08-2004, 11:47
ok bor dan zijn het 2 verschillende van dezelfde soort ;)

Devolder
08-08-2004, 21:25
idd etienne ik denk het ook, een hi showa maar wel van zeer lage kwaliteit
Vertel ons dan eens waarom deze koi van lage kwaliteit zijn dan kunnen we nog bijleren?
Johan

ruud stoop
09-08-2004, 10:30
Ik denk dat het hier eurokois betreft, een kwaliteit showa heeft een goede balans tussen het hi en het sumi plus een goede lichaamsbouw...

toets in google maar eens showa + foto. Je hoeft echt geen kenner te zijn om te zien wat een goede vis is...je ziet het vanzelf wanneer het klopt :)

gegroet ruud

Pietje
09-08-2004, 10:32
Vertel ons dan eens waarom deze koi van lage kwaliteit zijn dan kunnen we nog bijleren?
Johan

de kleur trekt op niets voor te beginnen tis precies een goudvis
de sumi zijn niet mooi
geen mooie lichaamsbouw
en een hi showa moet veel meer en mooiere en grotere zwarte vlekken hebben wat bij deze niet aanwezig is en idd kijk maar eens op google

greats

Bor
09-08-2004, 12:22
De kwaliteit mag dan wel niet zo hoog zijn maar het gaat hier zeker niet om euro koi

Pietje
09-08-2004, 12:25
De kwaliteit mag dan wel niet zo hoog zijn maar het gaat hier zeker niet om euro koi

dat denk ik ook niet bor het gaat niet om euro koi
gewoon minderwaardige japanse maar daarom nog niet een mindere waarde voor jou he kheb da hier al gezegd je moet je eigen beestjes graag zien

Danl
11-08-2004, 10:32
Hoi Bor,

zo'n zware kritiek krijgen op koi die men alleen maar op een foto ziet, nou nou ??? ik zou zo direkt niet durven .

Bor, je weet nu welke variëteit dit is, ik zou de vissen toch maar een kans geven hoor, ik vermoed dat er nog héél wat zwart zal tevoorschijn komen, mss zal dit wel afhangen van de waterkwaliteit ??? en ja wat de lichaamsbouw betreft mag men mij altijd wat meer uitleg geven waarom dit niet goed zou zijn, altijd moeilijk te beoordelen op foto !
Eurokoi of Japaners, wat maakt dit uit, kwaliteit ok, maar dat wil niet zeggen dat er geen mooie Eurokoi zijn !
't zullen dan mss wel geen kampioenen worden, maar dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling, verzorg ze maar goed en plaats binnenkort nog maar eens een fotoken met wat gegevens ; leeftijd, lengte, veranderingen enz .... altijd mooi om te volgen.

succes en plezier met de koi

Bor
11-08-2004, 14:00
Ik zal zeker binnenkort wat foto's plaatsen over ontwikkeling van bijde en dan doe ik er gelijk ook nog wat waterwaardes bij over de jaren heen.

En natuurlijk ook de waardes zoals ze nu zijn.

Etienne M
12-08-2004, 09:53
Nou ja Zware kritiek, ik geef mijn mening altijd eerlijk, ik verwacht ook dat andere dat ook doen als ik iets te vragen heb.

Ik zeg altijd, koop geen vis die een ander mooi vind, maar koop er 1 die je zelf mooi vind.
Bij mij zwemmen ook geen grant champions hoor, zelf heb ik 5 euro kois en 3 jappen, twas ff moeilijk met de talencursus voor de eurokois maar ze hebben het goed samen.

gr.

Etienne

schizo
12-08-2004, 11:30
Mooie koi, zeker te mooi voor op de BBQ, dus lekker laten zwemmen offie nou van hoge of lage kwaliteit is...