PDA

View Full Version : ai koromo

japanesekoi
28-04-2004, 13:30
Hallo,

Wat vinden jullie van deze?

Groeten,

Filip

japanesekoi
28-04-2004, 13:36
Hallo,

Wat vinden jullie van deze??

Groeten,

Filip

fillie
29-04-2004, 18:38
Zeker niet mis ;)

Devolder
29-04-2004, 22:32
Dit is een sumi koromo en geen ai-koromo.Op deze koromo is het zwart al duidelijk naar voor gekomen en dit is meestal een teken van volledig zwart worden in de toekomst.Het is beter kiezen voor een koromo waar de aftekening van de schubben niet goed zichtbaar is.
Een toekomstgerichte koromo lijkt veeleer op een kohaku dan op een koromo.Zo ken ik iemand die een vijver heeft met alleen maar koromo en kohaku.Sommige zijn heel duur aangekocht anderen iets goedkoper.De beste koromo die momenteel in de vijver rondzwemt was aangekocht voor een kohaku en is nu de beste koromo in de vijver.Tevens is dit ook de goedkoopste koi in de vijver.De meeste liefhebbers kopen koi die op het moment zelf mooie koi zijn,dus op hun hoogtepunt en afgewerkt.Deze koi zijn meestal héél mooi bij aankoop maar mettertijd slaat de ontwikkeling van deze koi volledig tegen.Dit zijn commerciële koi en daar blijft de serieuse koihouder van af omdat hij weet dat de ontwikkeling zal tegenvallen.Als je volgend jaar een foto terugzet van deze koi zul je het zien.
Dit is mijn mening en ervaring met koromo en ik sta ook volledig open voor andere meningen,
Mvg Johan

Thijs789
04-05-2004, 21:16
Ik vin hem ook zeker mooi, :) :D ;)