PDA

View Full Version : Chloor?

anneke
04-09-2000, 02:22
Vreemd, maar ik heb laatst gehoord dat ik om de vijver helder te krijgen, het PH te verlagen en de planten beter te laten groeien chloor zou moeten toevoegen. Ik weet niet wat voor chloor, bleekmiddel lijkt me echt niet goed. Op andere berichten die ik eerder heb verstuurd naar filters en algemeen heb ik verteld hoe mijn vijver eruit ziet, wat er groeit en hoe deze is opgebouwd. Chloor! Wie weet hier meer van of is dit misschien onder een andere naam bekend? Groet Anneke

Laura
04-09-2000, 03:48
Stel de vraag eens in de groep nl.tuinen.vijver misschien dat ze er daar iets over weten??
Groeten

Hugo
04-09-2000, 04:55
Waarom naar nltuinen.vijver gaan de experts zijn hier al ter plaatse! Beide suggesties zijn onzin Anneke, de troebelheid staat los van de zuurgraad en dien NOOIT chloor toe, dit is zeer schadelijk voor het planten en dierenleven !!

Jef Smeyers
04-09-2000, 06:20
als je het water van de vijver volledig hebt ververst is het biologisch evenwicht van de vijver ook volledig teniet gedaan.
om dit terug op te bouwen kan 2 à 3 jaar duren. je kan eens kijken in de artikelen over het opstarten van nieuwe vijvers
(want daar komt het eigenlijk op neer)
dus opnieuw bacterien toevoegen is zeker nodig
hopelijk komt alles snel terug in orde
groetjes jef

henri ringer
04-09-2000, 22:07
Anneke,
Hugo heeft gelijk. Op deze site vind je antwoorden op alle vragen. Zoek niet te ver want je wordt er niet wijzer van.
Wie het ook weze die je de raad gaf om chloor aan je vijver toe te voegen, schrap die ONMIDDELLIJK uit je adressenboek. Het is reine onzin.

Webmaster
05-09-2000, 02:46
Gelukkig dat Anneke haar vraag hier stelde op deze site en dan vooral in dit berichtenbord.

Zo zie je maar dat er ontzettend veel nonsens vertelt wordt.

Je deed er goed aan Anneke.

Het berichtenbord op deze site wordt dagelijks gecontroleerd door ons team en dat in tegenstelling tot andere publieke berichtenborden op het Internet.

Da’s nu net het grote gevaar van die nieuwsgroepen en berichtenborden die niet door één iemand of een groep van vaste mensen beheerd wordt. Iedereen kan daar zijn zegje doen en wie grijpt in als het fout gaat? Op dit berichtenbord kan ook iedereen zijn zegje doen maar met het verschil dat de mensen van The Pond Library altijd in de buurt zijn om misstappen recht te zetten

Als er bepaalde zaken gevraagd of vermeld worden die niet correct zijn of totale onzin grijpen wij meteen in en proberen wij te voorkomen dat ze verspreid worden.

Weer een vijver en haar bewoners gered denk ik dan.

Aan Anneke en andere bezoekers. Als jullie nog zo’n verhaaltjes hebben horen vertellen of ergens hebben zien staan, plaats ze dan aub op dit berichtenbord zodat het Pond Library team en natuurlijk ook andere bezoekers van deze site hier kunnen op inspelen. Wij weten ook niet altijd welke verhalen er de ronde doen.