fenix
20-04-2004, 13:31
Mijn vijver heeft rondom een biorand van 30 cm breed en 30 cm diep. Op de grens tussen de biorand en het diepe gedeelte van de vijver heb ik onder de folie een een rij klinkers gemetst, zodat ik de biorand kan opvullen met grind of substraat... Nu is natuurlijk wel de folie zichtbaar op de plaats waar die klinker zich bevinden. Ik ben nu aan't overwegen om daar rondom wat keien op vast te zetten, maar vraag me af als deze niet groen gaan worden (liggen altijd onder water). Ik besef wel dat dit afhankelijk is van het feit of je al dan niet last hebt van algen,... Maar is de kans groot dat ze groen worden of moet ik daar geen schrik voor hebben? En stel dat ze groen worden door algen, gaat het groen er dan terug vanaf als de algen in de vijver verdwijnen?
Ik kan natuurlijk ook gewoon wachten tot de planten in mijn biorand aan de was zijn (er staan er nog geen in nu :-) )dan zullen die de folie wel aan het oog onttrekken...
Ik kan natuurlijk ook gewoon wachten tot de planten in mijn biorand aan de was zijn (er staan er nog geen in nu :-) )dan zullen die de folie wel aan het oog onttrekken...