PDA

View Full Version : schuim op hetwater

Rudi
15-08-2000, 01:33
Ik heb mijn vijver in het voorjaar vergroot van 3000l naar 10000l. Ik heb een 4 kamerse biologische filter en een UV lamp. Mijn waterwaarden (ph,Gh, Kh) zijn goed.
Mijn probleem is het volgende: van s'avond tot 'smorgens heb ik veel (witte) schuim op het water, precies zeepsop. Overdag zie ik niets, wel heb ik een beetje last van draadalgen. Ik gebruik wekelijks Ecotreat om dit tegen te gaan. Heeft er iemand een oplossing voor mij.

unseenj
16-08-2000, 01:01
Ik had/het zlefde probleem, alhoewel ik wist dat dit duid op een teveel aan eiwit in het water wist ik niet hoe dit op te lossen....
Dus ook maar deze vraag gepost op het message bord.....en kreeg na 1 x een antwoord van iemand die zich beter vond dan anderen te hebben ontvangen een serieus antwoord van een wel serieus iemand waar ik ook wat mee kon.
buiten het feit dat ik deze adviezen ter harte heb genomen heb, ben ik ook meteen een Skimmer gaan installeren die wordt aangezogen door een pomp en niet alleen zoals de goedkopere soorten op het water drijft moet ik zeggen dat het schuim volledig is verdwenen en mijn vijver en kraak helder uitziet....dat wil niet zeggen dat het ook helemaal weg is bij mij...maar ik kan het in ieder geval niet meer zien

voor mijn bericht moet je maar eens kijken bij koivijvers/eiwitten afz. unseenj

Succes met hetzelfde probleem als waar ik mee zit/zat

M.Vr.Gr.
Jeroen Jansen