View Full Version : Mijn trots
piepertie
12-08-2003, 12:17
En volgend jaar een koizwembad er bij want deze is al weer te klein.
groet...
Unregistered
12-08-2003, 14:01
leuk! zo'n verhoogde vijver . zit hij ook nog dieper de grond in of is hij vrij ondiep? en hoe werk je dit af? groetjes jolanda
roland.koi
12-08-2003, 16:30
Kun je ook wat meer vertellen hoe je de wanden hebt gemaakt, de binnenkant bedoel ik dan.
bdnk
piepertie
13-08-2003, 12:41
Originally posted by Unregistered
leuk! zo'n verhoogde vijver . zit hij ook nog dieper de grond in of is hij vrij ondiep? en hoe werk je dit af? groetjes jolanda
De vijver is 60cm diep, en in het midden van de achterkant een stuk van 1,5m x 1,5m is hij een meter diep.
piepertie
13-08-2003, 12:50
Originally posted by roland.koi
Kun je ook wat meer vertellen hoe je de wanden hebt gemaakt, de binnenkant bedoel ik dan.
bdnk
Ik heb ongeveer om de 40cm palen de grond in geslagen en daarna de buitenste wand er aan geschroefd.
Toen de binnenkant uitgegraven totdat ik de juiste diepte had.
Daarna de binnenkant afgewerkt met betonplex( blijft minimaal 10jaar goed).
Als laatste splinters verwijderen!!!!!!,beschermdoek en folie neerleggen en vol laten lopen.De randen vastnieten op de bovenkant van de planken en als laatste planken er overheen plaatsen.
Unregistered
14-08-2003, 10:12
is 60 cm wel diep genoeg voor de vissen te overwinteren? of kunnen er dan alleen bepaalde soorten in ? ik denk er zelf n.l. aan om zoiets op de patio te maken. groetjes jolanda
piepertie
14-08-2003, 10:21
In de winter zitten de vissen in het gedeelte van 1mtr diep.
Ik heb al 4 jaar een zelfde soort vijver gehad en nog nooit problemen gehad met bevroren vissen.
Er zitten 6 koi in en 8 windes en die gaan allemaal het diepe in.
Michaelangelo
15-03-2004, 19:10
Ik ben ook bezig met een verhoogde vijver maar zit met het volgende: Ik heb om de 40 cm ook paaltjes in de grond geslagen en heb bovenaan, op de juiste hoogte, de planken aan de binnenkant bevestigd. Nu zit ik met het 'probleem' dat er tussen de onderkant van de planken en de bodem dus een opening zit. Hoe pak ik dit aan? kan ik dat gewoon laten zitten of moet ik die opening ook opvullen met planken? (dan krijg je dus eigenlijk een soort houten bak waar de folie overheen komt).
Unregistered
26-03-2004, 18:58
Sorrie voor het late bericht, maar was op vacantie( hoe vervelend).
Ik heb aan de binnenkant van de paaltjes,waar de vijver komt,ook planken tot de onderkant(bij mij de hoogte van de klinkers aan de buitenkant) gemaakt. dit is nu ook de eerste trap voor de waterplanten. daarna ben ik in de vijver nog twee keer naar beneden gegaan tot een diepte van 1 mtr.
Tussen de binnenkant(vijver) en buitenkant(tuin) dus tussen de paaltjes heb ik piepschuim gedaan voor een extra isolatie tegen de winter.
Ik hoop dat je aan deze info wat hebt, anders moet je een keer langs komen.
mvrg Peter
Michaelangelo
26-03-2004, 19:21
Ik heb tussen de planken en het folie oude systeemplafondplaten geplaatst (de isolerende platen).