View Full Version : Koi show Appeltern
dutchkoi
20-05-2003, 20:08
Zou graag van onze belgische vrienden vernemen of er mensen naar de koishow appeltern zijn geweest en wat ze er van vonden.
Ria
Hallo Ria,
Ik heb naar de koi show geweest in Appeltern,ik vond het goed georganiseerd,en er waren interressante nieuwigheden te zien ivm koi keeping.
Ook de tuinen vond ik zeer mooi,is voor herhaling vatbaar.
Maar er zou toch wat meer Belgische deelnemers mogen meedoen op deze beurs,nu waren er volgens mij maar twee deelnemers uit Belgie
Groeten Marc
dutchkoi
21-05-2003, 20:10
Hartelijk dank voor je reaktie Marc en je positieve beoordeling.
Hoop ook dat er volgend jaar meer deelnemers uit belgie zullen zijn.
Maar heb al gehoord dat er al nieuwe aanmeldingen zijn binengekomen van standhouders die volgend jaar ook van de partij willen zijn.
Misschien zijn er daar ook nog belgen bij.
En belgische liefhebbers zijn ook van harte welkom als vrijwilliger waarvan we er volgend jaar ook nog veel nodig hebben.
Ria
Webmaster
21-05-2003, 20:19
De tuinen zijn inderdaad de moeite eens waard voor een bezoek. Ik ben er vorig jaar geweest. Nu had ik er jammer genoeg de tijd niet voor. De koi show eiste alle aandacht.
Iiedereen was tevreden. Het weer was best te doen. Veel bezoekers. Goede organisatie. Van de standhouders heb ik vernomen dat ze heel tevreden zijn.
Er waren meer dan twee Belgische deelnemers hoor.
Voor de handel was Paradise of Japanese Koi, Nippon Koi Garden, Kim's Koi en Paridaen vertegenwoordigd
Bij de hobbyisten zijn me Rudi Van Opdorp bekend (Beste Belgische hobbyist) en R. Goossens.
De eerste editie was een voltreffer. Ik ben al benieuwd naar de tweede editie.
De uitslagen kan je bekijken via www.koienvijverdagen.nl Ga naar wedstrijd en kies voor uitslag
Unregistered
21-05-2003, 21:02
Verder waren er uit Belgie JCS, Versele Laga, Biotop sprl en nog meer Belgische deelnemers aan de wedstrijd maar die weet ik niet meer.
Beste,
Na een aantal weekends promotie te hebben gemaakt voor Koi2000 en de show in Appeltern was het afgelopen weekend zover.Vrijdag vroeg uit de veren(5.00 uur),bereikten we(mijn man en ik) omstreeks 8.15 de tuinen van Appeltern.Daar was het al een drukte van jewelste.
Ik had me immers lang daarvoor al opgegeven als vrijwilliger en het moment was daar om de handen uit de mouwen te steken. Het was voor de club de eerste show, maar jongens het was een succes, veel volk, het weer was goed, de sfeer was prima. In de schokvast zaten 310 koi,
Flink wat prijsbeesten maar ook koi die ons hart stal doordat die net dat ietsje meer had. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken ik heb genoten was fier dat we met zijn allen zoiets fantastisch konden realiseren. Hoef ik nog te vertellen dat ik me volgend jaar terug opgeef als vrijwilliger? Hopelijk zijn er dan wat meer Belgische vrijwilligers en bezoekers.
Maandagnamiddag hebben we de aftocht geblazen omstreeks13.30u omdat we het spitsuur wilden vermijden dit was vergeefse moeite want nog voor we Merksem bereikten hadden we
al file, onze eigen visjes zagen we pas terug rond17.30u.Ik wil langs deze weg alle mensen bedanken het waren fijne dagen, kortom ik heb genoten, aan alle vrijwilligers “Tot binnenkort”
de groetjes
Nicole midori
Webmaster
21-05-2003, 21:58
JCS was ik als standhouder vergeten inderdaad. Normaal gezien ging Green Generation Products er ook staan alleen die was er niet.
dutchkoi
21-05-2003, 22:10
Het was echt gezellig he nicole,
Verheug me ook op volgend jaar ben zeker weer van de partij, en pas op met het eten kan erg warm zijn,
Ria
Hoi Ria :)
Dat het eten warm is vond ik niet erg, :):) :) maar dat het surinaamse pannekoekje gekruid was met pili pili was nefast voor mijn smaakpapillen. Maar wat hebben we er mee gelachen,he.
Nicole midori :) :) ;)
dutchkoi
23-05-2003, 19:38
Hallo nicole,
De tranen lopen nu nog over mijn wangen weet alleen niet of het van de pili pili is of van het lachen.
Het waren erg gezellige dagen.
Ria
Hoi koi vrienden,
Donderdagmorgen was het zover, ik trok met veel moed naar Nederland toe(alleen)om de opbouw mee te maken van de show.
Na één uur in de file te staan, kwam ik na 4 uur aan in APPELTERN.
Vanuit de verte zag ik al het terrein, zoiets groots had ik niet verwacht. (zie foto’s van de WEBMASTER)
De tenten stonden al opgesteld sedert zaterdag maar die moesten natuurlijk nog door de standhouders gevuld worden.
Bij aankomst werd ik hartelijk door HENNY en KEES ontvangen en mocht ik gelijk met de andere iets gaan eten in de grote tent die speciaal voor het bestuur en de vele vrijwilligers was opgesteld.
Na een korte kennismaking met de vrijwilligers werd ik aan het werk gesteld bij de ingang.
Een paar uur later besloot ik om terug naar België toe te gaan (alleen is maar alleen)om zeker de volgende morgen op tijd te zijn.
Daarom vraag ik aan alle koi vrienden, mensen die zich geroepen voelen om ook zoiets mee te maken en mee te werken, neem dan met mij contact op, want er zijn veel mensen nodig om zoiets op poten te zetten en tot een goed einde te brengen.
Zo ontstaat er ook een mix van Nederlanders en Belgen.
De vrijdagmorgen om 8uur kwam ik al aan, (deze keer zonder file)en het werd een zeer mooie dag met veel volk.
In de namiddag werd de show geopend door de bekende zanger JAN KEIZER.
De zaterdag kon ik niet aanwezig zijn en de zondagmorgen ben ik eerst naar de stembus getrokken om daarna terug naar Nederland toe te gaan.
De zondag werd afgesloten door een prachtige prijsuitreiking en zo werd de eerste koishow van KOI2000 een GROOT SUCCES.
Laat ons hopen dat die volgend jaar terug kan doorgaan maar dan wel met meer Belgische deelnemers en standhouders.
IK HOOP JULLIE ALLEMAAL VOLGEND JAAR TE KUNNEN ONTVANGEN
OP DE INFOSTAND VAN KOI2000 OP HET TERREIN.
DE BELGEN ZULLEN DAAR ZEKER AANWEZIG ZIJN!!!!
Met vragen kan je altijd terecht op info@koi2000.be
of filip_koi2000@hotmail.com
Filip
Unregistered
26-05-2003, 18:12
Wat de koi show in Appeltern betreft, ben ik ontgoochelt. Het leek of het enkel bedoelt was voor liefhebbers die Koi’s bezitten. Neen, als vertegenwoordiger van een firma voor vijverartikelen zal ik mijn baas niet adviseren aan deze show volgend jaar mee te toen. De Belgische standhouders was pover en zwak met hun aanwezigheid. Ik neem wel aan dat de organisators hier niet verantwoordelijk voor kunnen zijn, maar het is duidelijk dat deze organisatie berust enkel op Nederlandse inbreng, ook al laten hier enkele mensen blijken dat het ook door en voor de Belgen is. Zelf de stand van deze site was zeer zwak. Het spijt me even deze wat negatieve inbreng, maar kan veel beter.
Tom
Webmaster
26-05-2003, 19:12
Of de stand van deze site nu mooi was of niet, dat kan mij eigenlijk zelf niet schelen. Ik stond er toch hé. Of ik daar nu een diapresentatie geef of een computer meebreng. De bezoekers zullen er niet wakker van liggen als ik maar mijn bezoekersaantal, de inschrijvingen op de nieuwsbr!ef, de activiteit op het forum zie stijgen na zo's stand en vooral mensen aan dit website adres help. De rest is bijzaak voor mij.
Belgische standhouders waren er niet veel, inderdaad maar degene die er waren zijn tevreden naar huis terug gekeerd en dat heb ik uit goede bronnen vernomen.
De Nederlanders hadden de overhand, klopt ook maar het is dan ook een Nederlandse organisatie en in Nederland georganiseerd. Dus grotendeels Nederlandse inbreng lijkt me dan ook een ietjes logisch niet?
De Belgische vleugel is nog maar net op poten gezet. De koishow was al voor 90% geregeld, Moeilijk om nog eventjes het gros van de Belgen naar ginds te halen. Zoiets moet groeien. Rome is ook niet op één dag gebouwd. Was nog maar de eerste editie. Voor de tweede editie much more Belgian people. Ik weet het aandeel Belgen-Nederlanders niet voor de koishow in Arcen maar Nederlandse bedrijven hebben daar zeker ook de overhand. Het is immers hun thuisland. Het is al behoorlijk eindje in Nederland. De Belgische zaakvoeders moeten het uiteraard ook overwegen of het de moeite loont ginds ver van de thuisbasis te gaan staan natuurlijk.
De organisatoren waren heel tevreden zowel KOI2000 als Appeltern. Standhouders waar ik van vernomen heb dat ze het goed vonden en ook de bezoekers want er werden ter plekke enquêtes gehouden aan de bezoekers.
Tom
u heeft het recht om ontgoochelt te zijn over Appeltern. Omdat het leek alsof het enkel bedoelt was voor liefhebbers die Koi’s bezitten. Maar wat u daarna schrijft is jammer. U schrijft, als vertegenwoordiger van een firma voor vijverartikelen zal ik mijn baas niet adviseren aan deze show volgend jaar mee te toen. Indien iedereen zo denkt zijn er inderdaad enkel maar koi gerelateerde stands op Appeltern.
Ik zou als goede werknemer vertegenwoordiger tegen mijn baas zeggen ;:) in Appeltern is een beurs voor koi en vijverliefhebbers en wanneer we daar een stand huren spreken we een heel grote markt aan en krijgen we naam bekendheid.En je moet geen schrik hebben de inrichters KOI2000 hebben alles onder controle. Vorig jaar waren er niks dan goede kritieken van de vakhandel.Ik ben er zeker van dat je baas na de beurs zal zeggen awel Tom proficiat dat hebt je goed gezien, en alles was piekfijn in orde en goed geregeld. Volgend jaar gaan we zeker terug.
De baas content en jij misschien opslag. En dus iedereen blij.;) ;) ;)
m.v.g
Robbirt
Unregistered
27-05-2003, 10:27
Ik had gehoopt dat de organisators van deze show geen tweede Arcen zou worden. Dat was dus wel het geval. Het is dan ook duidelijk dat mijn baas voor Arcen zal kiezen in plaats van Appeltern.
Het lijkt als jullie weinig kritiek kunnen verdragen, vooral de Webmaster van deze site. Ik begin wel te begrijpen waarom er steeds medewerkers opstappen en niet meer mee werken aan deze site. Of is het omdat ik Eric Buedts bij zijn vertrek op deze site nog al teveel beschermde?
Tom
Beste Tom,
zoals robbirt al aanhaalde, u heeft het recht om een eigen mening te hebben over bepaalde evenementen, en deze ook te verkondigen via dit forum.
Maar stop aub met je negativisme omtrent bepaalde personen en/of organisaties. En ook oude discussies weer te willen starten. Daar heb ik niets aan.
Wat u beweert als "weinig verdraagzaamheid ivm kritiek", buig ik om in "gemakkelijk en goedkoop kritiek spuien".
Zoals u recht hebt op uw mening, heeft de webmaster bvb recht op zijn eigen aanpak van z'n stand. Wanneer deze dan sober is uitgebouwd, is dat zijn goed recht.
Ik persoonlijk heb meer aan een goed woord uitleg in een sobere stand, dan aan een praalstand met paaldanseressen, bij wijze van spreken.
De opsmuk van dergelijke is dus voor mij geen criterium.
En om af te sluiten - beste Tom - heb ik het recht om deze site WEL steengoed te vinden. Ik heb - samen met honderden anderen - al veel geleerd en opgestoken van dit initiatief.
Bovendien een site met een sobere layout, maar die wel gemakkelijk en snel te raadplegen valt. Dus voor mij ook geen felle, flashy kleuren, en constant aanfloepende banners.
Ik kan me voorstellen dat de webmaster en anderen die ik helemaal niet ken, al honderden uren besteed hebben aan het uitwerken van deze site. Dat zij daardoor al velen geholpen hebben met bepaalde problemen, en/of goede ideeen aangebracht hebben, valt alleen maar toe te juichen.
Dat sommigen dat snel vergeten, is te betreuren.
Daarom vind ik jouw kritiek op de zogenaamde onverdraag-zaamheid van de webmaster biezonder goedkoop, beste Tom.
mvg,
Lieven
Unregistered
27-05-2003, 17:43
Beste Lieve
Ik heb helemaal geen kritiek op deze site zelf. Deze site behoort tot de beste in zijn soort. Ik heb zelfs veel respect voor de Webmaster en zijn werk, en voor de medewerkers al dan niet ex-medewerkers. Maar het is duidelijk dat hier niet veel kan verdragen worden, ook als is de kritiek opbouwend bedoelt. Ik vertelde op het einde, het kan beter, dit was dan wel op de koi show in Appeltern, als ook de stand van deze site in Appeltern, en daar blijf ik bij.
Tom
Dit forum is voor elkaar te helpen en goede raad te geven indien mogelijk,en niet om elkaar te verwijten.
Alles is voor verbetering vatbaar,maar doe dit dan met opbouwende kritiek,en niet door mekaar af te breken.
Een proficiat voor de webmaster,en doe zo voort.
Groeten Marc
KOI 2000
28-05-2003, 20:02
Beste Tom,
Het zou wel fair zijn als je je niet als unregistered liet zien maar gewoon vertelt wie je bent en wie je baas is. Wij nemen dan contact met hem op.
Het feit dat er nog weinig stands voor vijvers waren is een groeiproces. Vele vijver-gerelateerde standhouders hebben eerst de kat uit de boom gekeken en nu al zijn er inschrijvingen van standhouders op vijvergebied en aanverwanten. Zij hebben ons evenement bezocht en kwamen kennelijk tot de conclusie dat zij er volgend jaar vooral bij willen zijn.
De Belgische standhouders waren nu nog in de minderheid maar volgend jaar zullen er al meer zijn dan dit jaar want iedereen wil er staan en zijn bedrijf bekendheid geven. In de wedstrijd was het aandeel Belgische hobbyisten en handelaren groot en zij zijn ook met flink wat prijzen naar huis gegaan.
Wij hebben ons uiterste best gedaan om er samen met een werkelijk "gouden ploeg" vrijwilligers een fantastisch evenement van te maken en dit is aan de reacties te oordelen ook gelukt. Iedereen was tevreden, de sfeer onderling was hartstikke goed en relexed. De afbouw ging supersnel zodat er vele handelaren nog gezellig met ons koffie gedronken hebben en soep met broodjes hebben gegeten voordat zij huiswaarts keerden.
Volgend jaar zal de tweede editie van De Nationale Koi- en Vijverdagen van start gaan met meer aanbieders op het vijvergebeuren en aanverwanten.
Als jouw baas contact met ons op wil nemen kan hij dat doen via ons emailadres.
Met vriendelijke groeten
KOI 2000
Tom,
U komt hier duidelijk wat oud vuur aanwakkeren en komt dan met het argument dat de site of mensen geen kritiek kunnen verdragen..
Als vertegenwoordiger is het voor u wellicht dagelijkse logica dat een produkt er niet goed moet uitzien maar moet doen wat het zegt zodat de mensen er aan hebben wat ze verwachten. En dan komt u even zeggen dat de site zijn stand niet mooi oogde..
U vond dat er te weinig Belgische standhouders waren, als u dan toch vertegenwoordiger bent wat verwijt u dan andere Belgische producenten als u er zelf niet was met een stand?
Ergens snap ik uw logica dus niet..
Te veel rondom koi? Tja het is ook een koishow maar ik ben er van overtuigd dat het aandeel vijverstandhouders zal toenemen in de toekomst en in feite staan er keiveel handelaren die als ik mij niet vergis ook perfect kunnen uitleggen hoe een vijver aan te leggen.. Net op een moment dat ze tijd hebben om een praatje te maken.
Kritiek op de show mag er zeker komen, daar leert de organisatie immers uit. Op die manier wordt de show steeds beter hé
gegroet, timpie