PDA

View Full Version : waterval

nadia
31-01-2003, 14:15
wij zouden graag onze waterval veranderen maar daar er weinig informatie over te vinden is en dit wel een leerzame site is wou ik het eens via deze weg proberen.
We zouden graag met een rotsformatie werken, maar vaste rotsformaties(namaak, maar lijkt natuurlijk) zijn ontzettend duur.
Daarom dachten we met natuurlijke rotsblok(jes) en grote keien te werken , hebben het al eens geprobeerd maar het lijkt zo onnatuurlijk. Heeft iemand van jullie tips of voorbeelden(foto's) of adressen van toonvijvers met waterval?

kasters
31-01-2003, 22:25
Ja, ik heb zelf een type waterval die lijkt op de waterval op een van de sub pagina's van de mesner site.

m.v.g Stefan

Ikzal deze week anders wel een foto op het web zetten.

Jef Smeyers
31-01-2003, 23:12
Als je een waterval aanlegt maak dan geen berg,maar verhoog een gedeelte rond de vijver en maak er een rotstuin van.

Jef Smeyers
31-01-2003, 23:19
Nog iets, maak hem niet te hoog, als u buren hebt zullen die misschien niet graag de hele dag het lawaai willen. Mijn waterval valt +/- 30 cm naar beneden en dat geeft toch al een serieus geklater.

Unregistered
01-02-2003, 11:39
hallo jef,
bedankt voor de reactie en de mooie foto's, we hebben geen naaste buren dus van mij mag ze wel klateren. Persoonlijk werkt het bij mij heel ontspannend

Hallo stefan,

Ook jou wil ik bedanken voor de reactie, en hopelijk volgt de foto nog.

kasters
03-02-2003, 08:34
Hallo Nadia, bij deze een foto van mijn waterval.

ik heb gewoon flexstones opgestapeld en er vervolgens een laten overhangen waar het water over naar beneden valt. Het water heeft een vrije val van +/- 40 cm. Let wel op dat je onder de flexstones extra folie lecht die weer in de vijver terug komt. Dit om te zorgen dat het water niet verloren gaat. Ik moet er nog wel even aan toe voegen dat de waterval op deze foto niet genoeg water krijgt. Ik heb de pomp van 1500 liter vervangen door een van 6000 liter en nu heb ik een mooie waterval die ook nog eens een lekker geluid maakt.

Oja, nog even over mesner. Het staat niet op het web. maar er staat een hele mooie waterval in de catalogus van mesner. Deze is te verkrijgen bij de tuincentra's die mesner verkopen.

m.v.g Stefan

nadia
05-02-2003, 15:47
Hey stefan,

Bedankt voor de mooie foto, ziet er inderdaad leuk uit en zeker met de drijflichtjes