PDA

View Full Version : Perfect Stabel

Rudi
26-09-2002, 07:24
Na jaren Ecotread te hebben gebruikt ga ik overschakelen op Perfect Stabel. Mijn koivijver is +/- 9000l en heeft UV lamp en 4 kamers filter. Mijn water is glashelder en de Ph-Gh-Kh waarden zijn OK. Maar omdat ik (te) regelmatig mijn filter moet reinigen, borstels bijna om de 2 weken had ze in de winkel gezegd dat Ecotread het vuil bijeen koekt en dan uw filter te zwaar belast en Perfect Stabel het vuil al in de vijver omzet in goede bacterieën. Nu las ik op de pot dat het vooral dient om zweefalgen aan te pakken, maar daarvoor heb ik toch mijn UV-lamp. Wie kan mij nog wat info of goede rad geven?
dank u

Devolder
07-10-2002, 22:28
Maar Rudy toch beste jongen,u wilt een product in de vijver doen die zo werkt dat je uw filter niet meer hoeft te reinigen.Dit bestaat niet Rudy.het staat misschien op de verpakking maar dit is niet zo.Uw waterwaarden zijn goed, uw vissen doen het waarschijnlijk ook goed, waar zit het probleem dan?De borstels moet je normaal in een warme periode zeker iedere week reinigen,de andere kamers regelmatig draineren of reinigen wanneer deze sterk vervuild zijn maar wel voorzichtig,anders verlies je teveel bacteriën.Moest uw filter te klein zijn tegenover uw bezetting dan gaat hij regelmatig dichtslibben en is de filter te klein.Hopelijk heb je hier iets aan Rudy,groetjes Johan!

timpie
08-10-2002, 11:30
Hoe meer vuil rechtstreeks uit het water gehaald kan worden, hoe beter! Wil dit zeggen regelmatig reinigen van het filtermateriaal, dan is dat de beste oplossing.. Een koivijver zonder onderhoudswerken bestaat niet.

mvg, Timpie