View Full Version : baby viskes
wat zo nu het beste visvoer zijn voor klein visje.het beste is leven voer maar dat is niet altijd in handberijk.
Hoi, volgens mij hoef je die kleine visjes niet te voeren. Bij mij leven ze van wat er in de vijver aanwezig is. De grotere vissen krijgen gewoon korrel voer. Maar dit voer is nog te groot voor de baby visjes.
m.v.g Stefan
Beste Pitou,
Dit jaar hebben mijn goudvissen voor uitbreiding van de populatie gezorgd. Ik heb mijn vissen normaal gevoerd met korrels (Rondettes van Velda). Voor zo ver ik kon zien, sabbelden de kleintjes op gegeven moment wel aan de korrels.
De kleintjes zijn ondertussen behoorlijk gegroeid en van kleur veranderd en eten nu de korrels op.
Heel af & toe geef ik ze watervlooien.
Groeten Uit-geest,
Edwin
Unregistered
07-09-2002, 15:52
beste kasters en veggie
de kleine visjes die ik heb zijn koikes en ziten in bakken want anders worden die opgepeuselt in mijn moeras zitten er ook maar veel van de eitjes zijn opgegeten door dikkopjes daarom die kweekbak.
groetjes
pitou
hallo,
Ik heb kleine goudwindes gevonden in mijn vijver. De helft ervan heb ik appart gezet en de andere helft heb ik gewoon in de vijver laten zitten bij de rest. Allen hebben het tot nu toe toch overleeft ondanks dat er ook de "oude" vissen nog bijzitten. De helft die ik appart heb gehouden heb ik nu ook binnen genomen in een aquarium om te laten overwinteren. Deze geef ik nu gedroogd goudwindevoer dat ik verkruimel zodat ze het kunnen eten. Maar af en toe zie ik ze ook wel sabbelen op de grotere stukken die soms overblijven.
Wahdagie
09-11-2002, 12:03
Originally posted by Sesam
hallo,
Ik heb kleine goudwindes gevonden in mijn vijver. .
Je geeft gedroogd voer. Hoe oud is dat. Bedenk dat vissen
vitamine C nodig hebben, omdat ze die niet zelf kunnen maken.
In geopend verpakkingen droogvoer gaat de vit C snel achteruit.
Bij Windes treden nogal eens kromgroeiingen op waarschijnlijk ook door gebrek aan vit C tijdens de jeugd-groei.
Gebruik dus nieuw-geopend droogvoer en zet dat koel weg,
maar voer ook levend voer, zoals rode muggelarven e.d.
Groet, Arthur.
"Bedenk dat vissen
vitamine C nodig hebben, omdat ze die niet zelf kunnen maken."
Hoi Arthur,
Karpers (of dus ook koi) kunnen dit wel, vertrekkende van glucose. Desondanks is het toch raadzaam om bij te supplementeren.
Bron : Nutrition of Pond Fishes. Cambridge University Press.
groeten, Timpie